Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Vecka 6

Av phoenix - 10 februari 2013 20:48

Vilken vecka det här har varit. En vecka som varit fullspäckad och som avslutades på bästa sätt med en härlig helg. På fredag hade vi en lugn kväll. Jag tränade ett pass och sedan var jag hundvakt åt syrrans Diva. Tog med alla tre hundarna och åkte upp på torpet där vi tog en promenad i mörkret. Var kallt, -20 grader men så himla härligt! Himlen var klar och full av stjärnor och hundarna var pigga och glada. På lördag åkte jag först upp till Gideå för att kika på lite rallylydnad och för att låta Disse känna av miljön. Vi hade en trevlig förmiddag. På kvällen var det dags för något jag inte gjort på många år. Jag skulle på date...


Har träffat på en kille på nätet och vi har pratat ganska länge med varandra nu. En kille som känns himla trevlig, som har liknande intressen som mig och som jag gillar att prata med. Men att surra via sms och internet behöver inte vara samma sak som att träffas på riktigt. Det vet jag av erfarenhet... Har tvekat, skulle jag våga? Men till slut så bestämde vi att vi skulle ses på lördagkväll. Något nervös men med bra peppning från Marie så styrde jag slutligen bilen mot Bredbyn. Kom fram, bjöds på en god middag och sen satt vi och kollade på Melodifestivalen och surrade. Kändes riktigt bra :) Vet inte vart det leder, om det leder någonstans men jag är glad att jag for. Det var fortfarande lätt att surra och vi hade skoj. Vi ska i alla fall ses igen...


Idag har jag vart på rallytävlingarna igen. Den här gången för att tävla. Började med Disse på en bana som var mycket tuffare än den vi körde för ett par veckor sedan. Nu fanns högerhandlingen med, det var mycket springa och Disses sämsta övning var med, backa vid sidan. Disse överraskade mig och utförde högerhandlingen mycket bra. Sen strulade det när vi sprang och han kom för långt fram. Backandet gick åt skogen precis som jag visste och han satte ned rumpan i en 360 grader vänster. Totalt sett tappade vi tre poäng för mycket och slutade på 67 poäng. Domaren kom fram efteråt och trodde att hon varit för otydlig vid banvandringen. Att jag inte hade förstått att hunden skulle backa vid sidan om mig. Disse gick nämligen bak och fram och följde mig. Fick krypa till korset och säga att han inte kan...:)


Phoenix inledde fint, tappade några poäng på vägen men sen ställde jag till det. Glömde bort att springa mellan två skyltar så då tappade vi en tia på fel övning. Trodde vi missat på någon till men fick bara 3 poängsavdrag på dom. Så vi slutade på tredjeplats med 82 poäng. Nu saknas bara ett kvalificerande resultat innan vi får starta i Mästarklass :)


Hundarnas träning:

Har inte tränat så mycket. Lite tricks och lydnadsmoment.


Min träning:

Måndag: Ingen träning

Tisdag: Crosstrainer 20 min och styrketräning

Onsdag: Crosstrainer 20 min och styrketräning

Torsdag: Ingen träning

Fredag: Löpbandet 20 min och styrketräning

Lördag: Ingen träning

Söndag: Löpbandet 25 min och styrketräning


I övrigt så fick jag ett mail från Helene i veckan och Tekla har nu börjat löpa så snart får Phoenix besök från Norge. Ska bli så spännande!


 

Fina Tekla <3

 
 
Julia och Hugo

Julia och Hugo

10 februari 2013 22:02

Spännande vecka!! :D :D grattis till tävlingsresultaten! Hugo vill ha småsyskon nu, hälsar han ;)

http://juliaochhugo.weebly.com

 
Helene

Helene

11 februari 2013 21:57

Så spennende helg du har hatt, da :) Gratulerer igjen til flott resultat for Phoenix i går - vi er imponerte! Gleder oss til vi treffes!

http://www.tolleren.com

 
Ingen bild

Weronica

11 februari 2013 22:06

Hade ju velat ha smaskiga detaljer om daten förstås ;)

 
Ingen bild

malin keno iver

11 februari 2013 22:25

Grattis till fina resultat! Och kul att daten gick så bra! Väntar på en fortsättning...

 
Phernlla

Phernlla

11 februari 2013 22:27

Grattis till framgångarna på Rallylydnadsplanen... Och visst är det spännande första gången man ska möta någon man chattat med en längre tid :) Kul att du hade trevlig!! Lycka till och njut av ditt liv :)
Kram

http://www.ruskus.se

 
Ingen bild

Evelina

12 februari 2013 05:36

Låter som en toppen vecka!

 
Liselott

Liselott

12 februari 2013 19:33

Spämnnande! och Grattis till rallylydnaden, fast jag vet att ni kan bättre.

http://spexen.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards