Alla inlägg under april 2013

Av phoenix - 15 april 2013 21:52

Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har delats mellan att jobba, ta hand om grabbarna, vara med Jonas, städa och hålla ordning hemma, träna och geocacha. Härligt men lite tufft att prioritera ibland.


I helgen var vi till Sundsvall för att tävla rallylydnad. Phoenix gick för sitt tredje och förhoppningsvis sista uppflyttningspoäng i avancerad klass och Disse för sitt andra. Det var samling 9.00 och banvandring 9.45 så väl på plats skulle vi ha gott om tid. Hade förmånen att få sällskap ned då Jonas ville följa med och kika. Vi åkte till Kramfors på fredag efter jobbet. Blev hyfsat bortskämd då han hade rastat hundarna när jag kom hem från jobbet.

Han agerade dessutom chaufför vilket är super för mig som blir så otroligt trött så fort jag ska köra bil.


Väl på plats var jag så klart nyfiken på banan. Den kändes bra men innebar att jag skulle kunna få högst 90 poäng med Disse då backa vid sidan fanns med. Den skylten kan han inte alls så där vet jag redan innan att vi får 10 poängs avdrag fär fel övning. I övrigt en bana utan allt för stora klurigheter. Inte mycket på höger sida och inga 360 graders svängar som mina grabbar har lite svårt för. Blir ofta så att rumpan sätter sig när vi ska svänga runt åt fel håll. Svårast för dagen kändes det som att planen var. Lite blött, som ju längre dagen gick blev mer och mer blött.


Disse startade först av mina, som nummer 3. Hade en oerhört ofokuserad kille som dock följde med mig hyfsat runt banan. Fick en -1 för ett snett sättande, en - 3 för bristande samarbete samt den förväntade -10 på backandet.  Totalt 86 poäng och en fjärde plats. Detta innebär att Disse endast saknar ett godkänt resultat innan han är uppe i Mästarklass.


Phoenix gick som hund nummer 8 och han var betydligt mer med mig. Vi missade lite på snurr under gång och tappade 3 poäng. I övrigt gick han banan felfritt. I honnören så hade jag för dåligt fokus på honom då jag vet att han kan. Valde att kika på hunden som gick banan och plötsligt ställde sig Phoenix upp... Han satte sig när jag sa till men nu blev jag nervös. Skulle vi bli diskade??? Men jag hade tur, bara -10 för fel övning och därmed slutade han på 87 poäng och på nästa tävling kan han starta i Mästarklassen. Känns riktigt roligt! Jag har en guldklimp <3


  


Tack Ingrid och Jan Erik för min prins!

Skapa flashcards