Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av phoenix - 4 oktober 2008 22:32

Åkte ut till Åviken för att lägga spåren på förmiddan efter att jag och syster kollat in nya möbelaffären Boom som öppnade i Övik idag. Frida och Phoenix trotsade inte regnet utan satt kvar i bilen medan jag la spåren- fegisar. Jag började med Caspers spår. Han har bara provat en gång tidigare så det blev ett kort spår med en vinkel. Sen gick jag Phoenix. Skulle testa idag med mycket mindre blod för att se om det skulle inverka positivt på tempot. Blev ett ganska långt spår med två vinklar och ett bloduppehåll.


Sen for vi hem och slöade innan Ulla, Easy och Casper kom förbi. Easy hade tagit storslam på viltspårsprovet. 1:a i ÖKL och dessutom HP!!!! Superskoj! Detta firade han med att pinka på en av mina rumsavdelare. Bara hoppas att inte Phoenix känner att han måste pilla över. Tur att Phoenix är så mycket yngre och fortfarande så pass liten. Vi surrade en stund innan vi for iväg.


Casper fick börja, lite tveksam till en början men med stöd av matte så kom han på vad han skulle göra. Vinkeln klarade han galant och han blev sååå stolt när han hittade klöven:) Sen var det Phoenix tur. Han startade fint, höll in honom i början men sen gick det i ett fint tempo. Vid ett ställe där spåret korsade en stig tappade han spåret men hittade själv tillbaka. Första vinkeln tog han klockrent och sträckan fram till bloduppehållet var kanon. Bloduppehållet gick fint men när han kom till slutet av det och skulle gå på blodet igen tappade han alldeles. Fick ta in honom och visa på spåret igen. Tappade lite i vinkel två men klarade efter ringning. Sista sträckan blev för lång och han orkade inte hela vägen. Mattes fel, blev i längsta laget, speciellt som att det var en större anstränging med mycket mindre blod.


Det jag är riktigt nöjd med är dock hans spårtempo idag. Det var STOR skillnad motför förra gången. Går han så här i tempo har jag inget att klaga på. Efter avslutat spår fick alla hundarna busa av sig lite i skogen innan hemfärd. Nu har vi precis kommit hem från en blöt skogstur i mörkret. Resten av kvällen blir lugn. Ska hämta syster på krogen i natt och imorn är det valpkurs igen.


Stort grattis också till Figo och Roger som blev SVCH idag! Grymt imponerande:)

Av phoenix - 4 oktober 2008 09:27

Ja är egentligen uppe för att Phoenix skulle få gå ut och kissa. Men när vi kom in sen så var jag tvungen att gå en omväg här förbi datorn. Kom då på att det var ett tag sen jag skrev nåt här. Skämmes Jennie!


Blir ett kort inlägg dock, ska försöka sova lite till. Sen ska jag ut i skogen och lägga två spår. Ett till Phoenix och ett till Casper. Ulla är upptagen på förmiddagen så då sa jag att jag kunde lägga ett till Casper med när jag ändå ska lägga till Phoenix. Är ju lite nyfiken på att se Casper i spåret med. Har dock inte bestämt mig för vart jag ska lägga det ännu. Tycker det är rätt bra där jag la sist så det kanske blir där men samtidigt är det roligare att vara på olika ställen. Hmm får fundera på det.


Hittade ju en liten kattpojke i fredags som ville in på IP. Han satt utanför dörren på gallerrampen och ville inte flytta på sig. Risken med det är att han inte syntes från insidan så risken var stor att nån skulle slå upp dörren på honom och att han då skulle fastna i gallret med benen. Ringde Susanne som kom och hämtade upp honom. Mycket hungrig och törstig liten kille. Men efter en veckas annonsering så har ägaren hört av sig. Han hette Bamse den lille gullegrisen:) Skönt att han fick komma hem! 

Ovido - Quiz & Flashcards