Alla inlägg den 27 januari 2013

Av phoenix - 27 januari 2013 21:42

Veckorna går snabbt, hinner knappt med. Skulle behövt fler timmar på dygnet för att hinna med allt som man skulle vilja göra. Helst skulle jag vilja vara rik så man kunde jobba lite mindre. Känns ofta som att dagen nästan är slut när man väl kommer hem. Solen har hunnit gå ned så istället för att gå ut med hundarna och njuta av sol och ljus så blir det pannlampspromenad i mörkret. Längtar såå mycket tills det gått ett par veckor till. Mitten på februari och framåt är det tokhärligt ute. Blir ett helt annat ljus då. Känner att vårterminerna är så mycket lättare än höstterminerna. Man har fler lov som lättar upp, det blir ljusare och varmare allt eftersom!


Den här veckan har mycket tid lagts till arbetet med Tollaren så grabbarna har fått stå tillbaka lite.  Men en del träning har vi hunnit med.


Hundarnas träning:

Vi har framför allt försökt att träna under promenaderna. Mycket linjetag på stigarna har det blivit. För Disse så får han oftast se på när jag lägger ut medan Phoenix får blandat, både synliga och osynliga med fokus på längden. Båda två sköter sig fint men det är ju betydligt lättare när man bara behöver springa på en stig än när det är på riktigt i obanad terräng. Det är dock svårt att träna på så mycket annat den här tiden på året.


En kväll åkte vi till en skottad parkering och jobbade med dirigering. Insåg att för Disse så var det jättesvårt att springa mellan två dummies för att ta in en annan. Phoenix var Glad! Tyckte att det var så roligt att träna :)


Min träning:

Måndag: Crosstraning 35 min

Tisdag: Ingen träning, skulle köra Afro Dance men det blev inställt

Onsdag: 30 min Core och sen skulle vi dansa Sh´Bam men instruktören var sjuk så det blev funk istället. Gick uselt så det blev inte mycket till träning.

Torsdag: Vila

Fredag: Gym

Lördag: Gym


På torsdag hade vi en härlig eftermiddag. Vi åkte ut till Ottelandet och tog en promenad på havsisen. Så skönt och så härligt för grabbarna med stora ytor att springa omkring på. Jag hade snöskorna men det hade jag inte behövt. Var inte alls mycket snö på isen. Blir garanterat en ny tur så fort det blir fint väder nån helg. Kanske man kan ta med fika:)


     


I lördags var det dags för den årliga ögonlysningen för Phoenix. Blev en lång väntan men med trevligt folk i väntrummet så gick det bra. Alltid lite nervöst innan man får svaret men det såg fint ut. UA igen:)  När syrran slutat jobba så åkte vi och hälsade på pappa så nu har jag nyss kommit hem igen.


Avslutade helgen med ett telefonsamtal på ca 2 timmar. Hör inte till vanligheterna när det handlar om mig. Jag är ju inte den pratsamma typen ... :) Nu blir det en spännande vår/sommar! 

Ovido - Quiz & Flashcards