Alla inlägg den 16 november 2009

Av phoenix - 16 november 2009 20:34

Huvva, idag höll det verkligen på att gå illa. Jag och Dice skulle iväg på SSRK-träningen och jag hade med mig ett recept på en kaka som jag skulle baka efteråt. Tog med receptet för att veta vad jag skulle handla för ingredienser. När jag kom ut i trappuppgången gick jag mot ytterporten samtidigt som jag vek ihop receptet för att kunna stoppa ned det i fickan. Ville ju inte att det skulle bli blött av regnet. Det jag inte tänkte på var att det är 4 stycken trappsteg innan man kommer till porten och plötsligt känner jag hur jag tar ett steg utan att foten tar i backen. Faller handlöst nedför trappstegen och hinner känna hur fruktansvärt ont det kommer att göra när jag kommer i kontakt med trappen igen. Men måste haft en räddande ängel eller så sitter reflexerna från målvaktskarriären fortfarande kvar och jag landar på yttersidan av foten och ena handen. Kroppen höll otroligt nog och valpen landade inte under matteklumpen så alla överlevde. Har lite ont i foten nu efteråt men det är så mycket bättre än vad jag hade väntat mig. Hjälp säger jag bara, tänk om jag hade brutit benet eller nåt...


Har hunnit väga Disse igen, nu väger han 12.1 kg så nu har han gått upp fint igen sen förra veckans bantning. Skönt att det har vänt. Han äter jättefint av sitt nya foder vilket oxå känns kanon. Är inge skoj när dom inte har nån aptit. SSRK-träningen gick riktigt fint för Dice. Han går så bra med kontakt under slalomövningar och liknande. Nästan aldrig han bryr sig om de andra hundarna. Sitt, stanna kvar övade vi med, går oxå framåt. Han sitter mycket stadigare nu. Övade även på att ligga i vattenpöl, vill inte ha en ny Phoenix i det avseendet. Han gillar inte att sitta eller ligga där det är blött.


Phoenix fick jobba lite idag. Hämtade honom vid lunch och sen fick han sig en tur runt sjön när sexorna hade idrott. Då fick Dice vara ensam hemma en stund vilket är bra träning för honom med.

Ovido - Quiz & Flashcards