Alla inlägg den 23 november 2009

Av phoenix - 23 november 2009 22:32

Idag efter jobbet har vi hunnit med en del. Direkt när jag slutade for vi till Hörnsjön och Frida sprang tillsammans med Phoenix. Under tiden lekte jag och Dice vid grillplatsen och hade roligt. Vi hade en härlig stund i mörkret innan löparna var färdiga.


Därefter åkte vi vidare mot Reginas för veckovägning av Dice. Den här veckan hade han inte ökat nåt utan låg kvar på 12.1 kg så nu får vi göda honom:P Dice älskar att gå och väga sig för personalen bjuder honom alltid på något gott. Direkt vi kliver ur bilen så förvandlas han till en draghund som har bråttom bråttom in genom dörren:)


Sen for vi hem och käkade och vilade lite innan jag tog grabbarna med mig och åkte ned på IP. Började med Dice och tränade lite och busade mycket! Phoenix fick sitta uppbunden bredvid och titta på. När jag körde lite triggning med klara, färdiga, gå med metallapporten höll Phoenix på att krypa ur skinnet. Han går verkligen igång på det:)


När det var hans tur var han riktigt taggad och det blev en riktigt bra träning. Phoenix var med och vi busade och härjade. Riktigt bra tempo hela passet med en kille som var riktigt på. Så roligt när vi får till den där inställningen. Det är där jag vill ha honom, hittar hans påknappar bättre och bättre nu. Blir skoj att se om vi kan hitta tillbaka till den här känslan igen på onsdag.


Hoppas verkligen att vi får rätt kvitto på tävlingen i Kramfors. Vill se att han kan fokusera på sin uppgift även om vi är i ridhus. Det fixade vi inte i våras och jag skulle gärna vilja veta att det funkar så vi kan tävla igen när nästa säsong börjar!

Ovido - Quiz & Flashcards