Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av phoenix - 15 oktober 2010 21:58

Ja hösten börjar lida mot sitt slut. Igår snöade för första gången den här vintern och det är ruskigt kallt ute. Men vi har haft ett par härliga veckor med klar himmel, solsken och sval luft. Dock ska man inte glömma stormarna och regnet heller men nu var det inte det vi skulle fokusera på utan det härliga höstvädret. För nån vecka sedan så tog jag och Frida med oss hundarna och hämtade upp Lotta och Christian för en tur ut till Ottelandet. Älskar det stället, är så himla vackert när vädret är bra.


Hundarna fick rusa omkring på stranden och leka. Phoenix tycker att Christian är ett nödvändigt ont men så länge han låter honom vara ifred så är det lugnt. Kommer han för nära så visar han sitt missnöje med att morra på honom men i övrigt gör han ingenting. Dice däremot tycker att det är toppen att leka med Christian. Lite bilder från dagen kommer här.


                             

    



Igår var vi på Åsberget i stormen. Först en rastningsrunda och sen fick pojkarna varsitt motivationsspår. Frida började att gå ut till Phoenix. Han fick sitta med spårselen på och se när hon gick iväg. Hon går sedan 1 minut, står stilla 1 minut, går 1 minut osv i totalt 10 min. Sen gömmer hon sig i skogen och jag släpper samtidigt på Phoenix på spåret. Medan hon har gått har hon lämnat 5 leksaker i spåret. Phoenix spårar fint trots att det ligger en del snö kvar här uppe på berget efter dagens snöfall. Han hittar 4/5 leksaker och blir så glad när han hittat Frida. Går spåret säker utan missar.


Sen är det Disses tur. Nu gör vi tvärtom, jag går spåret och Frida väntar med Dice. Jag har 3 leksaker med mig och hade tänkt göra det lite klurigt så jag lägger spåret över en asfalterad väg. Sätter mig sedan så att jag kan se när han kommer till vägen. Han förvånar mig genom att gå direkt över vägen utan att tveka. Matte har en duktig pojk!


Idag har vi promenerat på torpet med Lena, Kaizer, Ask och Bagheera. Imorn blir det spår med Ulla, Easy och Casper. Ska bli riktigt skoj! Nu väntar sängen:)

Ovido - Quiz & Flashcards