Alla inlägg under februari 2011

Av phoenix - 5 februari 2011 21:32

Lördagar är ridhusdagar, i alla fall för oss. Idag var det inte många i vår träningsgrupp som dök upp. Jag hade planer på att filma lite idag så jag hade tänkt stanna kvar när dom andra var färdiga. Det innebar att jag inte stressade dit utan kom ca 15 minuter efter att träningstiden börjat. Packade ut träningsgrejerna och Disse och gick in i ridhuset. Där var det helt tomt så vi kunde rigga kameran på en gång.


Körde lite olika moment, blandat från de olika lydnadsklasserna. Disse var hyfsat med idag men lite okoncentrerad vid vissa tillfällen. Mellan momenten när jag fixade med kameran fick han springa omkring som han ville och plötsligt så drog han med full fart mot utgången. Tittade upp och såg då att vi fått sällskap av en tjej med en labbehane (kommer inte på vad hon heter). Disse är på väg fram men stannar fint på mitt kommando. Roligt att se att han börjat mogna och lyssna på vad matte säger.


Dom andra tränade ingenting men agerade lite publik när Disse körde. Jättesvårt tyckte lilleman som mer än gärna hade kollat in labben lite närmare. Det moment som var tuffast är som vanligt fria följet/linförigheten. Men jag tycker att han blir bättre och bättre så nog ska vi väl få till det så småningom. Hoppas jag iaf...


Phoenix fick oxå köra. Han gick okej idag men jag märkte att jag har slarvat med att träna vissa moment. Krypet gick inte alls idag, han var alldeles för taggad och  tappade positionen hela tiden. Måste vi träna mer på... Roligt att se att båda killarna fixade passiviteten på ett bra sätt. Dice har ju haft svårt med det men idag la han sig snällt och tyst och väntade:) Matte måste träna på att hålla sig i bild när hon filmar, har en förmåga att traska för långt hela tiden:(


Hör kommer filmen från dagen






Ovido - Quiz & Flashcards