Alla inlägg den 25 februari 2012

Av phoenix - 25 februari 2012 15:16

Idag vaknade jag upp till en klarblå himmel och sol! Så himla glad man blir då. Vi gick morgonvändan och sen blev det frukost. Började fundera på vad vi skulle hitta på idag och kom på den eminenta idén att ta med mig hundarna ut till Ottelandet och åka skidor på isen. Sagt och gjort, packade in oss i bilen och åkte iväg. Efter lite krångel lyckades jag till slut få på mig skidorna och vi kunde åka iväg. Orörd terräng och ingen som åkt före oss. Gick riktigt bra med tanke på att det saknades spår och jag inte åkt skidor mer än ca 1 gång/år de sista 10 åren.


Nöjd och glad skidade jag vidare och mindes hur det var sist vi åkte, för ett år sedan då Disse blev komplett galen så fort jag tog på skidorna. Sååå skönt att han mognat tänkte jag. Sen kom vi till en nedförsbacke och då var det kört. När matte plötsligt åkte med högre hastighet än gångfart så trodde tydligen båda pojkarna att det var nån sorts ny lek. Disse skällde som en galning och Phoenix gnydde av glädje och angrep skidspetsarna som en liten tok. Svårt att hålla sig för skratt för han såg så rolig ut men försökte samtidigt få honom att sluta. Fick till slut ta fram kameran och filma dom.



Sen blev backen brantare och då fick Disse totalt frispel. Han försökte fånga matte när hon susade fram och missbedömde en aning så att han nöp mig i benet. Attans, Ont gjorde det och både byxor och hud gick sönder. Då var det lättare att hålla sig för skratt kan jag meddela...


 

Hål i mattes vad...


När vi slutligen tagit oss ned till stranden för att kunna åka ut på isen möttes vi av denna syn


   

Inte så mycket is att åka på :(


Vi fick ändra om i planerna och tillbringade en stund på stranden. Hade som tur var tagit med mig lite leksaker och kameran så vi busade på och knäppte kort.  


                                           


Efter en stund insåg Disse att det var vatten där ute, kunde man kanske bada?


 

Hmm liiiite kallt...


 

Brrrr, fryser om fötterna med det går...


 

Ska inte ni bada ???


 

Nej! Verkligen inte! Kom upp nu!


   

Okej då, jag kommer väl då...


Innan vi skidade tillbaka mot bilen fick vi även syn på en sommargäst, aningens tidigt kändes det som.


 


Vi tog oss till bilen utan större missöden men som skidtur kan nog denna utflykt klassas som katastrof!

Ovido - Quiz & Flashcards