Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Älskade lilla trollunge:)

Av phoenix - 1 maj 2010 14:29

Idag hade jag bestämt mig för att ta en tur till Genesön för spårträning med pojkarna. Vi stack iväg vid elva och när jag hade lagt Dices spår och står och plockar fram pinnar till Phoenix´s spår så inser jag - spårselen hänger hemma i hallen. Hängde upp den där efter förra spåret eftersom den var så blöt då. Hade inte en tanke på att jag inte hade lagt tillbaka den i spårväskan. Jippi! La Phoenix´s spår och precis när jag är på väg tillbaka mot bilen så svänger det ner en karavan med ca 8 bilar mot mig. Första bilen stannar, vevar ned rutan och det visar sig att det kommer ett helt gäng från brukshundklubben som ska ha en apellspårkurs precis där jag lagt mina spår. Tur man kom först, nu fick de lägga på sidan av mina.


Bara att sätta sig i bilen och brumma hem efter selen istället för att ta en promenad ner till havet som jag hade planerat. Kändes ju aningen onödigt att köra fram och tillbaka en extra gång. Är ju typ 2 mil enkel väg... Men är man dum så är man:(


När jag kom tillbaka så släppte jag på Phoenix på sitt spår. Han gick fint idag, inga missar utan alla pinnar plus en vimpel som matte hade tappat i spåret kom med tillbaka. Lite för bråttom har han men han är lätt att stoppa i spåret så man hinner med utan problem. Spåret var lite kortare idag, ca 400 meter med 5 pinnar plus slut.


Sen var det lilltrollets tur. Idag skulle han få ett fullt anlagsspår på 600 meter med fyra vinklar samt bloduppehåll. Jga var lite osäker på om han skulle orka men jag tänkte att jag provar iaf så vet jag ju sen. Han var riktigt laddad och drog mig från bilen till spårstarten. Precis som igår så klarar han inte att jag sätter mig ned och undersöker spårstarten utanm då kom han farande. Tog spåret direkt och spårade faktiskt aningen lugnare än sist. Första sträckan inga problem. Vinkeln ringade han i. Andra sträckan riktigt fint, ringade vinkeln. Tredje sträckan hade bloduppehåll, där svajade han lite men i övrigt bra. Vinkeln tog han utan problem. Fjärde sträckan, även den med bloduppehåll gick riktigt bra, rakt och fint i spårkärnan hela sträckan. Vinkeln tog han direkt. På sista sträckan tappade jag honom, skulle ta om runt ett träd men då var han för snabb så jag tappade linan och fick erfara att han inte är lika lätt att stoppa som Phoenix. Fick rusa efter honom men till slut stannade han och väntade på mig. Tog sedan resten av sträckan bra, en liten sväng ut till höger efter halva sträckan bara, annars super. Klöven hittade han utan problem.


Är så stolt över lillgubben! Trodde inte att han skulle fixa ett så långt spår. Är ju bara andra spåret för i år. Förra året tror jag han fick 1-2 spår innan vintern kom och dom var riktigt korta så han är ju verkligen nybörjare. Åhhh det är så skoj med spår! Härliga vår:)

 
 
Maria och Ace

Maria och Ace

1 maj 2010 18:02

Så duktiga ni är, och härligt att även ni börjar få vår :-) kram från Skåne

http://www.utzi.se

 
Lena, Tuva och Atla

Lena, Tuva och Atla

1 maj 2010 19:25

Grattis! Jätteskoj att lillkillen Dice(som nu blivit rätt stor) är så duktig i spåren. Jag tror att alla tollare älskar viltspår. Mina damer är också rejält laddade när jag tar fram spårselen. Äntligen har snön tinat bort här i Brunflo. Bara jag blir fri förkylningen så ska vi allt ut i spårskogen vi också.
Massor av kramar från damerna.

http://goto.glocalnet.net/tuva

 
Maria och Kipper

Maria och Kipper

1 maj 2010 22:05

Vad vårfint det var i bloggen:)
Ja, visst är det roligt med spår!

http://goodkipper.blogg.se

 
Busan med familj

Busan med familj

2 maj 2010 09:22

Tackar:)
Vad fint du gjort på sidan gillar vatten bilden skarpt. Vilken duktig spårhund till bror jag har:) Dags att matte lägger spår här med ska allt ta ett snack med henne..
Hörs kram

http://tolla.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards