Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av phoenix - 6 augusti 2012 20:15

Efter Ockelbo hamnade vi alltså i Sala. Det fanns två anledningar till detta. Dels för att jag varit här tidigare och visste att möjligheten till bra vattenträning var god och dels för att det finns otroligt mycket geocacher i området. Det tilltalar ju en inbiten cachare;) Jag hade som sagt varit här en gång tidigare. Ifjol, också det mellan Ockelbo och Specialen. Då sov jag och Phoenix här en natt. När vi rullade in i Sala hade jag en vag känsla för åt vilket håll vi skulle. Åkte som jag trodde men till slut sa jag till Julia - Tror det är fel. Det är 1 km till en rastplats, vi stannar där och ser om vi kan hitta rätt med hjälp av Gps. Hann bara säga det så dök det upp en skylt "Järndammen". När vi kom fram var började klockan närma sig kväll. Vi började med att ta ett varv runt med hundarna. En trevlig tur och hundarna var lyckliga över att få springa lösa. Ser otroligt härligt ut med 5 rödingar som far omkring. När vi kom tillbaka ägnade vi en stund åt att plocka bort en massa fästingar som kröp på hundarna och att sätta upp tälten.


Morgonen efter inleddes med en promenad och sen lite frukost. Därefter tog vi en tur in till Sala för att köpa fästingplockare, middag och diverse småsaker. Istället för en snabb tur blev vi kvar i centrum rätt länge då vi hela tiden kom på nya grejer som behövde skaffas. Vi bestämde oss för att grilla lite kött till middag så vi ladade upp med engångsgrillar. Det ryktades om regn till kvällen så vi passade även på att skaffa en pressenning att lägga över tälten. Det var tur! Direkt vi kom hem la vi på den och sen öppnade sig himlen. Vi tog med hundarna och lite träningssaker och tog en tur till andra sidan sjön. Tränade och hade trevligt med hjälp vad blöta vi var när vi kom tillbaka.


Enades snabbt om att grillning inte kändes som nåt roligt alternativ så vi bytte till torra kläder och åkte in till Sala för att äta. Det var lättare sagt än gjort! Fanns inte ett enda ställe som hade öppet. Vårt sista alternativ var att ta en korv på macken, men till och med den hade stängt:( Blev till att sätta oss i bilarna igen och dra iväg 4 mil till Västerås för mat på Max. Gott, gott men aldrig har man väl åkt så långt för en burgare:) Otroligt jobbigt att köra hem efteråt. Trötta kröp vi in i tälten och somnade.


När vi vaknade på tisdag hade det slutat regna. Jag var först uppe, packade ihop mina grejer och tog med Phoenix på en promenad för att hitta några cacher. Gick fint men jag hann bara ta ca 10 stycken. Planen inför resan var betydligt fler... När vi kom tillbaka åt vi frukost, packade in det sista i bilarna och styrde vidare mot Uppsala.

Ovido - Quiz & Flashcards