Direktlänk till inlägg 15 november 2009

På utflykt och träning

Av phoenix - 15 november 2009 19:57

Igår efter en lugn förmiddag styrde vi mot Kramfors för ett besök hemma hos mamma och pappa. Jag och Frida hade lovat hjälpa pappa med städning och att sy upp gardiner. Vi tillbringade dagen med att fixa och dona där hemma och på kvällen rensade vi ut en massa gamla grejer som inte behöver vara kvar. Grabbarna fick en rätt trist dag, bara lek ute på gården och lite promenader. Dice lyckades med konststycket att skrämma slag på Freja, vilket inte många klarar:)


Natten blev lång, Phoenix fick sova nere med Frida och Dice uppe med mig. Tror att varken jag eller Dice sov så särskilt mycket. Varje gång någon klev upp för att gå på toa eller dricka vatten eller liknande så skällde lilltrollet som en värsta sortens vakthund. Tror han låg på helspänn mest hela tiden. Så där har Phoenix ofta varit med när han är där.


Imorse klev vi upp tidigt och åkte hemåt. Hade träningsdate med Ulla klockan tolv och idag blev det spår. La ett relativt kort spår då vädret var uselt. Medan spåren låg till sig så körde vi lite annat. Dice fick för första gången gå ett "riktigt" spår. Jag hade honom uppbunden så att han såg när jag gick iväg. Gick väl ca 30 meter, vinklade och 30 meter till. Där la jag sedan leksaken och fortsatte tillbaka till Disse. Satte på honom linan och iväg bar det. I vinkeln blev han först lite osäker men tog den sedan och kom fram till slutet. Det missade han dock men fortsatte gladeligen följa mitt spår ut mot vägen. Jag tog upp leksaken och sen fick han den vid vägen. Jättenöjd kille som gjorde ett fint arbete.


Sen fick Phoenix och Casper köra ett litet närsök. Det gick så otroligt dåligt för Phoenix. Han har totalt glömt bort närsökssignalen och drog ut för långt hela tiden. Där måste vi backa tillbaka igen. Casper klarade övningen betydligt bättre men även han var ut och snurrade en del. Avslutade med ett likadant spår igen till Disse. Nu visste han mer vad som väntade och fick ALLDELES för bråttom. Skuttade jämfota i spåret och skuttade då av ett antal ggr men han kompå sig på en gång och hittade tillbaka igen. Slutet blev fel igen men nu tog jag tillbaka honom en bit och då kom han rätt och plockade glatt upp leksaken.


Slutligen Phoenix tur. Precis inann vi skulle gå på kommer det en joggare (vem joggar i hällregn???) och kutar in på stigen som jag korsat två ggr under spåret. Hmm, extra störning va:P Spåret gick så där, han hittade alla pinnar men strulade lite på flera ställen så jag är inte helt nöjd. Hade avslutat med sista biten på en riktigt blöt myr. Vet ju att han inte uppskattar att bli blöt så det skulle bli intressant hur han hanterade detta. Jag hade dock missat, hur nu det kunde gå till, att precis där jag gick ut på myren låg ett ben på ca 30 cm. Phoenix blev överlycklig, wow vilken skatt. När han sen insåg att han inte skulle få mumsa på det blev spåret svårt, han hade svårt att ta an det i rätt riktning igen så till slut visade jag honom riktningen och då gick det bra.


För Ulla hade Cappe gått riktigt fint medan Easy kändes som Phoenix ungefär.

 
 
Busan

Busan

16 november 2009 07:59

Tack brorsan:) Du är allt bra gullig..
Men vill de ha underull så får de allt vänta lite men matte säger jag är finast o bäst iallafall:)
Nospussar från lilla Bus

http://tolla.zoomin.se

 
Pappa Ace

Pappa Ace

16 november 2009 08:42

Duktig Dice, både på att spåra och hålla koll så att alla andra inte springer runt i natten. puss från pappa Ace

http://www.utzi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards