Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av phoenix - 8 oktober 2009 19:19

Idag efter jobbet tog Frida och jag med oss grabbarna och åkte ut till Åviken för att lägga ett spår. Frida fick gå ut ett spår på ca 600 meter åt Phoenix som jag inte såg. Sedan åkte vi ned till stranden där grabbarna fick busa. Vi hade även med en fågel, en kråka denna gång som dom fick apportera. Dice går framåt, nu var det inte enbart döda fågeln och ät upp den utan han kunde komma mot oss med den och även lämna den för att hämta godis hos mig:) Phoenix satt bredvid kopplad och häll på att krypa ut skinnet:) Även han skötte sig fint! Vi passade även på att knäppa lite kort på dom. Dock svårt när man inte kan vara stilla. Vet inte hur många kort som blev suddiga:(


Sen åkte vi tillbaka till skogen igen och jag satte Phoenix på spåret. Han tog an det bra och hittade snabbt den första pinnen. Var jätteintressant att gå spåret när man inte visste hur sträckningen gick. Phoenix skötte sig kanon och hittade alla pinnarna utan att tveka. Är så imponerad av honom. Dice fick sedan komma ut och vi hade honom kopplad vid vägen. Jag busade lite med honom och sprang sedan in i skogen en bit och gömde mig. Frida släppte Dice efter en halv minut och han kom som ett skott. Dock inte riktigt samma väg som jag hade gått. Sen fick han göra samma sak med Frida och även hon blev hittad:) Nu sover båda pojkarna.


             


     















Ovido - Quiz & Flashcards