Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av phoenix - 27 oktober 2009 16:22

Huvva, får skämmas ju. Har vart dåligt med uppdateringar på slutet men det har varit mycket på jobbet och orken att skriva har inte funnits:(


I söndag var det spårträning på schemat. Hämtade Ulla och hundarna och for som vanligt ut till Åviken där jag gick ut två spår, ett åt Casper och ett åt Easy medan Ulla gick ut Phoenix´s spår. Sedan drog vi en tur ned till stranden och killarna busade och badade.


Tillbaka till spåren och Casper fick gå ut först. Han spårade fint och hittade alla pinnar. Lite störd av mig blev han efter halva spåret när jag stod på stigen och kikade. Då ville han helst komma bort till mig och hälsa men med liten påminnelse så spårade han vidare.


Phoenix började jättefint, tog rätt rikning diretk vid spårstarten. Spåret gick vinkelrätt mot påsläppet men det fixade han. Plockade in 5 pinnar i snabbt tempo men sen hände något när vi kom ut ur en dunge med tät skog. Phoenix vinklar av åt höger och drar iväg en lång sträcka, viker sedan upp vänster på en höjd och fortfarande inga nya pinnar. Han spårar på men jag börjar bli osäker och efter en stund börjar han se osäker ut med. Till slut plockar jag tillbaka honom, säger åt honom att söka spår och han drar ned igen. Vimsar fram och tillbaka, vi går tillbaka till dungen och han drar iväg på samma spår igen. Jag vet själv inte vart spåret går men till slut måste jag inse att vi är helt borta så vi bryter. I själva verket gick spåret åt vänster efter dungen. Vet inte vad det berodde på att vi tappade men tappade gjorde vi...


Easy klarade sitt spår fint, blev lång liggtid för honom men han löste det galant. En pinne borta, troligen låg den på första sträckan.


Sen var det Dices tur. Ulla fick hålla honom medan jag sprnag iväg längs en stig. Tanken var att jag skulle gå av stigen en bit fram och där stigen svängde lite men tyvärr var skogen så tät att jag fick fortsätta längs stigen. Den fortsatte låångt och rakt så jag la leksaken och fortsatte en bit till. Sen vinklade jag av 90 grader åt höger vilket inte var tänkt från början men det var enda sättet att kunna gömma sig. Gick ca 40 meter upp i skogen och la mig sen där och väntade. Dice hade startat direkt, följt spåret jättebra fram till leksaken, fortsatt vidare efter att ha markerat den och kommit fram till vinkeln, där vred han huvudet åt höger, snusade och vek direkt av upp i skogen. Tog inte lång stund förrän han kom fram till mig! Så duktig kille!


Igår var vi på SSRK:s träning som vanligt på måndagar. Det blev Dice som fick gå hela passet och Phoenix fick komma ut efteråt. Blev en del slalomövningar, stanna kvar och inkallning och Dice skötte sig otroligt bra. Han är riktigt duktig. Går så fint på slalomen och kollar på matte. Är nån enstaka gång som han vill fram till dom andra hundarna:) Inkallningen är inga problem, direkt till matte. Är bara stanna kvar som är svårt och det har vi ju inte övat så mycket.


Phoenix fick jobba lite lydnad och det gjorde han bra. Avslutade med sittande i grupp, en övning där han typ alltid lägger sig ned men igår fixade han det! Mattes kille det!


Var och vägde pojkarna igår. Phoenix hade gått upp och väger nu 23 kg igen och lille Disse hade ökat rejält sen förra veckan. Nu väger han 10,1 kg och borde inte ligga så långt efter bröderna:) Han blir mörkare och mörkare i pälsen nu när han börjar få sin riktiga päls. Ska bli så skoj att se hur han kommer se ut som vuxen.. Nu väntar en tur till skogen. Frida och Phoenix ska springa och jag och Dice ska busa:)

Ovido - Quiz & Flashcards