Alla inlägg den 5 december 2009

Av phoenix - 5 december 2009 18:41

Idag var det ju dags för vårt lilla test, nämligen att se om Phoenix kunde fokusera på rätt saker i ridhus. Det klarade han ju inte alls av i våras utan fokus låg då på helt andra saker, nämligen bajs. Till våren blir det ju en del ridhustävlingar och jag ville nu se om det funkar för jag vill inte ha en ofokuserad, bajsätande hund i trean. Hade övertalat Ulla att hon skulle följa med så jag skulle få sällskap.


Phoenix startade okej, lite nosig på platsliggningen men med full pott iaf. På fria följet var han taggad och med, 9,5 poäng fick han för det! Läggandet gick fint, samma som vanligt med ett något segt ställande, 9 poäng i betalning. På inkallningen kom han i ett tempo som var mycket högre än normalt för min kille. Tar ett dk för att få stopp på honom och han bromsar in fint och SÄTTER sig:) Blev 7,5 poäng där .


Sen börjar krånglet, på vägen till rutan upptäcker han att det finns BAJS! Skickar honom, bra fart ut men halvvägs till rutan hittar han, ja bajs. Så han stannar och äter. Rutan säger jag igen, då vänder han och kommer mot mig. RUTAN , och då springer han som ett litet ljus till rutan och ställer sig! 5,5 poäng


Apporteringen, full fart ut, griper apporten och inser, USCH den var äcklig! Spottar ut den och äter lite bajs. APPORT säger matte, grabben plockar upp den och kommer in med den hur fint som helst! 8 poäng, kändes mycket snällt.


Hoppet flöt på bra 9,5 poäng. Vet inte vad dom drog på. På fjärren ligger han och kollar i sidled, sätter sig inte alls på första sättandet men sen flyter det kanon! Får dock en nolla...


Totalt 152,5 och 7:e plats. Bruten trend nu, vi som segrat på slutet:) Bara att inse atr vi har en bit kvar tills det funkar i ridhusmiljön.


För Casper och Ulla gick det suveränt

Ovido - Quiz & Flashcards