Alla inlägg den 11 december 2009

Av phoenix - 11 december 2009 21:55

När jag slutade jobba idag kom syster, Catta och Hans ner på jobbet och vi ägnade en timme åt att spela badminton, pingis och basket. Var riktigt skoj måste jag säga, Relativt okej skotteknik fortfarande i basketen trots att det var länge sen jag höll på. Dock är man långt ifrån lika säker som man var när man höll på och spelade.


Nu på kvällen tog jag och grabbarna en tur uppe på skyttis. Gick först uppe i skogen en stund så de fick rasta ordentligt och sen körde vi lydnad nere på plan. Phoenix var grymt sugen idag. När jag hade klickern framme gick det typ inte att träna för han var så i gasen:) Jobbade vidare med apporteringen, både med hopp samt metallen. Den första går riktigt bra nu men metallen har han inget vidare upptag på. Det måste vi jobba mer med.


Körde även lite rutan, fjärr och positioner i ff. Var riktigt roligt att hålla på men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det för att Dice inte ska bli stressad av att titta på. Får nog ha honom i bilen för nu var han inte tyst medan han väntade på sin tur.


Med honom tränade jag lite apportering, kontakt och att stanna kvar. Duktig kille men han har svårt för apporteringen fortfarande. Men vi jobbar vidare med det. Han kommer lära sig!


Imorn tror jag att jag ska köra endera apportering eller spår. Har inte bestämt vad det blir men det som inte blir av imorn tar jag på söndag istället. Har tyvärr inget vilt hemma så det får bli enbart dummys på apporteringen.


Phoenix har fått halvsyskon i veckan. Mamma Viska har fått 8 stycken valpar. Blir spännande att följa dom:) 

Ovido - Quiz & Flashcards