Alla inlägg den 23 januari 2011

Av phoenix - 23 januari 2011 15:48

Ännu en härlig förmiddag med träning är avklarad. Hämtade Ulla och Easy vid 10 och sen for vi upp till torpet där vi började med att gå rundan. Glada grabbar som rusade omkring längs spåret. När vi kom tillbaka till parkeringen så kom Anna och Lira.


Vi började med skotträningen. Phoenix fick ligga platsliggning medan jag gick och gömde mig men det var inga problem. Enligt Ulla som var skytt så låg han lugnt och tryggt. Det var första gången jag testade att gömma mig så det var skönt att det gick bra. För Dice så körde jag lite som på ett MH. Kampade och lekte med honom. Han säppte trasan vid skotten men börjar direkt leka när man visar trasan så jag är nöjd med honom. Ingen kan då kalla honom skotträdd iaf:)


Sen körde vi budföring. Phoenix har inga problem med budföring, utan tycker bara att det är roligt. Dice strulade på första skicket men sprang sedan riktigt bra. Kul att se att det går framåt!


Dags för sökträningen till slut. Phoenix körde först och hade en riktigt bra dag. Han har ju strulat en del på sittande och stående figuranter tidigare men idag funkade det riktigt bra. Han sprang fram och tog rullen och återvände direkt. Ingen tvekan idag:) Är så nöjd med honom!


Dice var ofokuserad idag och hittade på en massa bus men gjorde ett par fina skick. Satte ihop en liten film med ett skick på varje hund.



Nu blir det en lugn eftermiddag:)

Ovido - Quiz & Flashcards