Alla inlägg den 13 juni 2011

Av phoenix - 13 juni 2011 12:29

Har snott den här bilden från Helen:)


 

Av phoenix - 13 juni 2011 07:10

Nu är dom äntligen här, dom som vi har väntat på och längtat efter - Phoenix´s första kull valpar! Dygn 63 var igår men enligt rapporterna var det lugnt, lugnt i valplådan. Hade dock otroligt svårt att somna igår. Jag som normalt somnar så fort jag lägger mig låg och vände och vred på mig tills klockan var typ 1.  Stressad blir man när man vet att väckaren kommer ringa redan halv sex. Nu vaknade jag dock betydligt tidigare...


Halv fyra pep det till i telefonen. Förstod direkt vem det kom ifrån för det är ju inte så vanligt att folk sms:ar den tiden en måndagnatt:) Mycket riktigt! Phoenix´s förstfödda hade kommit. Det blev en tik! Om jag hade svårt att somna på kvällen så var det helt omöjligt nu. Sms:en trillade in med jämna mellanrum och slutligen hade det kommit 5 tikar och 1 hane. Väldigt mycket vitt men det hade vi räknat ut innan eftersom både Phoenix och Glada har mycket vitt och kommer ur familjer där det finns överteckning. Så länge alla är friska får dom vara hur vita dom vill!


Fick nyss se en bild på småttingarna, så goa ser dom ut! Kommer dansa runt på små moln idag:) Det här känns stort, är sååå stolt! Längtar tills jag får träffa dom...


 


Stort grattis till Glada och Phoenix!

Ovido - Quiz & Flashcards