Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

En resa mot norr

Av phoenix - 28 mars 2012 16:49

I fredags var det så äntligen dags för resan som jag längtat efter så länge. Eller ska sanningen fram så var det väl inte själva resandet som lockade utan målet. I 3 veckor har Phoenix´s valpar tultat omkring i Pajala och nu var det dags för första besöket för min del. Efter jobbet åkte jag hem och rastade grabbarna och sen hoppade jag och Phoenix in i bilen medan Disse fick stanna hemma. Han hade turen att få vara hos syrran och Diva under helgen men just när vi åkte såg han inte ut att uppskatta arrangemanget. Låg och tjurade på sängen och ville inte krama matte innan hon for.


Resan upp tillbringades med en ljudbok, otroligt bra underhållning längs vägen. Efter tre timmar var vi framme i Skellefteå där vi bjöds på middag hos Malin och Håkan. Hann även med en del hundsurr och en promenad innan vi fortsatte norrut. Helt suveränt med ett matstopp så där längs vägen. Det uppskattades mycket! Den fortsatta resan gick fint, stannade till efter Töre för att kissa och insåg då att det var superhalt. Fick lätta på gaspedalen en aning, kändes inte värt att köra i diket. Till slut var vi i alla fall framme och vi möttes av Helena och en sovande Anton inne i Pajala för guidad tur ut till Maalari.


När vi kom fram tog vi en promenad med hundarna så att de skulle få bekanta sig med varandra samt för att Phoenix skulle få sträcka på benen och uträtta sina behov. Phoenix blev superglad över att träffa Puma men insåg snabbt att det gällde att respektera henne, var man för framfusig så blev man nedplockad på jorden direkt.


Sen in och träffa valparna. Åhh, vilka små godingar! Mycket mindre än jag hade föreställt mig dom. På bilderna ser dom mycket större ut. Resten av kvällen tillbringades i valplådan. Vi passade även på att väga, fota enskilda bilder samt handmata alla valpar med köttfärs. Tror vi satt uppe till närmare tre innan det var dags att krypa till sängs.


 


Dagen efter steg vi upp kring åtta. Släppte ut Phoenix på gården, något han inte är van vid. Inte kunde han vara ute ensam heller, det brukar man ju inte få sa Phoenix som resolut ställde sig vid ytterdörren och väntade. I stort kan man säga att största delen av dagen tillbringades med valparna men vi hann även med promenader, besök i Helenas butik samt att slutgiltigt bestämma valparnas namn. Vad det blir för namn får vara en hemlighet ett tag till...


På söndag fyllde Phoenix 4 år! Det firades med paketöppning. Han var lycklig då han fick två stora mjukleksaker samt en burk med godis. Vi tillbringade så mycket tid som möjligt med valparna och vid tretiden var det slutligen dags för mig och Phoenix att vända hemåt. Hemresan var jobbig. Redan under de första 20 milen var jag så trött att jag tvingades stanna och ta en liten powernap på 10 minuter. Även den här gången fick vi middag i Skellefteå. Tack Malin och Håkan, det är guld värt! Var hemma i Övik vid elva och for direkt för att hämta Disse. Åhhh vilken glad kille som mötte matte! Sånt värmer massor i mattes hjärta! Därfter blev det snabb färd hem för att bara stupa i säng. Totalt slut med det var klart värt det! Längtar redan tills påsk då vi ska upp igen!


Här kommer några bilder:


                     

 
 
Julia

Julia

28 mars 2012 17:59

Jag är så nyfiken på namnen! Och jag längtar också nå jävulskt till påsk ;) Jätte fina bilder! :D

http://jeulia.blogg.se

 
Ingen bild

Maja

28 mars 2012 18:01

Vilka fina bilder :D
Känner igen det där med att de svar små, jag hade också tänkt lite större i huvudet, men såååå fina de var..
Jag hoppas vi också får tillfället att åka upp igen innan vi hämtar hem vår goding.

 
Monica Tolla Busan

Monica Tolla Busan

31 mars 2012 09:15

Ja jisses så söta de är! Förstår det var en helg av ren lycka för dig:-)
Kram

http://tollarbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malin keno iver

1 april 2012 08:53

Sååå fina små godingar! Förstår att du snart ska åka upp igen!!!

 
Julia

Julia

2 april 2012 23:00

sv: Nej, han är inte ful! Jätte fin ju! ;) :) Ja, jag är jätte nöjd ochb ser framemot helgen jätte mycket!

http://jeulia.blogg.se

 
Maja

Maja

3 april 2012 11:28

Tack för kommentar och tips! Vi ska absolut prova att variera övningen så som du skrev! Jag hoppas också du har rätt om stadgan, kändes skönt att höra någon säga det :)

http://majasvedmark.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards