Alla inlägg den 3 april 2010

Av phoenix - 3 april 2010 12:49

Påsken är här och påsklovet är igång. Ska bli så skönt med en ledig vecka tillsammans med pojkarna. Ska hinna umgås mycket med dom samt träna en del. Hoppas dock på lite bättre väder än hittills. Idag är det grått, mulet, trist och lite disigt. Inte ett dugg roligt att gå ut när det ser ut så. Vill ha riktig vår nu!


Har varit dålig att träna med pipa sen Disse kom. Var mycket enklare när jag bara hade Phoenix. Är svårt att vissla och belöna båda två så det har stått tillbaka lite. Idag skickade jag dock Phoenix på en joggingtur med Frida och gick ensam tillsammans med Disse. Då tog jag med pipan för att träna lite stoppsignal vilket vi i princip aldrig har tränat med honom. Körde lite medan vi var i skogen men han håller sig lite för nära mig hela tiden för att det skulle bli riktigt bra.


När vi är på väg tillbaka dök dock ett ypperligt tillfälle upp. Dice hörde en fågel som utstötte nåt slags parningsläte vilket han tyckte var intressant. Full fart iväg framåt längs stigen stack han. Jag tog upp pipan och blåste stopp. Lillen tvärstannade:) Matte blev så nöjd med honom! Hade egentligen inte trott att han skulle stanna men det gjorde han så det kändes super. Han har förstått trots allt. Nu är det bara till att fortsätta träna vidare:)



Ovido - Quiz & Flashcards