Alla inlägg den 5 april 2010

Av phoenix - 5 april 2010 11:47

Igår på eftermiddagen tog jag emd mig pojkarna och körde lite fågelapportering. Gick så där, måste jobba mer med den biten för att få den bra. Dice är intresserad av fågeln men tycker den är lite läskig med. Idag ville jag ha lite bilder på honom men nästa gång måste vi peppa mer. Vill inte ha snus och tvekan utan direkt grepp. Där är vi inte ännu men vi ska dit:)


Phoenix skötte sig okej men även han har en bra bit kvar innan jag är nöjd. Skulle ha behövt en kurs för att få bra hjälp med den här biten men det är dåligt med sånt utbud i Övik tyvärr. Blir bättre till våren när träningen blir mer kontinuerlig och man kan vara i skogen. Nu fick vi hålla till på parkering med asfalt och det är lite trist kan jag tycka.


Gnälligt inlägg idag känner jag... Illa:( Idag ska jag lägga fokus på att bära apportbock samtidigt som man galopperar i full fart. Få se hur det går. Har en, som jag tror, bra idé på hur jag ska gå till väga. Jag hoppas att det funkar! Ska snart ut och testa. Väntar på att frukostbrödet ska bli färdiggräddat bara så vi kan äta innan vi åker.


Bilder från gårdagen


                                    

Ovido - Quiz & Flashcards