Alla inlägg den 10 april 2010

Av phoenix - 10 april 2010 20:37

Ja som jag nämnde tidigare så har vi vart ute och tränat idag. Det var jag med Phoenix och Dice, Sara med Gioia, Elenor med Doris, Marie med Hero och Carina med Hjärta och Elektra. Vi höll till utanför Modohallen eftersom Sara ska tävla där nästa helg. Var väldigt lerigt och blött, inte Phoenix favorit. Började med lite gemensamma slalomövningar och inkallning. Jag valde Disse till det för Phoenix gillar inte såna övningar och Dice behöver dom. Har inte kört nåt sånt alls med honom vilket märktes. Han kan inte koncentrera sig utan vill bara kolla in de andra hundarna. Inkallning mellan de andra kunde han dock bra!


Fortsatte sedan med enskild träning och det gjorde han riktigt bra. Fokus på mig och stack inte iväg till nån av dom andra. Vi jobbade med inkallning, läggande, hopp och fotposition. Han var fint med och jobbade riktigt bra i de olika momenten. Matte var så nöjd.


Sen var det Phoenix tur. Han fick jobba med rutan men var inte på G. Ägnade mest tid åt att hitta omvägar kring pölarna på sin väg fram emot rutan. Satte tillbaka honom i bilen igen, vill inte kreditera det uppförandet.


När de andra hade åkt körde vi lite enkelmarkeringar med dummy. Phoenix skötte den biten betydligt bättre och Dice gjorde stora framsteg. Vände direkt tillbaka med dummyn till mig varje gång. Inga tendenser alls till att vilja behålla den själv:) Lämnade till och med i hand ett par gånger och det är stort!


Vi åkte sedan in till stan där vi satte oss på en brygga i hamnen och njöt av solen medan vi inväntade att Frida skulle sluta jobba. Var riktigt skönt! Passade även på att ta lite nya foton på pojkarna under dagen. Smakprov kommer här:


                              

Av phoenix - 10 april 2010 16:29

Idag har vi vart och tränat tillsammans med Sara, Ellinor, Marie och Carina. Mer om det senare. Passade dock på att knäppa ett kort på Dice tillsammans med Gioia. Dom har ju varit så himla lika varandra i typen så jag tyckte det skulle vara skoj med ett kort med dom tillsammans. Vi satte dom intill varandra och vad får man se. Jo mattes lille pojke har blivit stor! Titta på den här bilden, inte kan man tro att det är min lille baby:) Han ser ju plötsligt stor och ståtlig ut!  



Ovido - Quiz & Flashcards