Alla inlägg den 9 juli 2010

Av phoenix - 9 juli 2010 01:12

Idag på förmiddagen tog jag, Frida och Catta med oss hundarna och åkte ut till Ottelandet för lite bad. Det var ruskigt kallt i vattnet i och med att det är rätt öppet ut mot havet där. Låg inte i nå länge men årets första bad är avklarat:) Hundarna uppskattade blötan desto mer vill jag lova.


På eftermiddagen struntade vi i värmen och åkte ned till IP för att träna lite. Frida och jag körde lite fotboll först men det var svårt att slå passningar med två galningar som hoppade runt framför en och försökte ta bollen så efter en stund gav vi upp. Körde lite lydnad med pojkarna. Gick inte överdrivet bra, speciellt Phoenix tyckte att det var varmt.  Lyckades dock filma lite så här kommer varsitt smakprov på båda hundarna.


Phoenix fick mest jobba med krypet. Har börjat testa lite smått att göra riktningsförändringar och han börjar först vad det är jag vill. Dock finns det mycket att slipa på ännu.



Dice körde jag lite olika med. Lite rutan först vilket han har börjat hajja. Sen körde jag lite läggande och ställande. Dock ska tilläggas att han inte alls vet vad fritt följ är så man få locka honom med en leksak:)



Nu på kvällen tog jag och Lena med oss hundarna och tog en promenad runt Hamptjärn. Riktigt härligt, trevlig pratstund och mycket bad för pojkarna:)

Ovido - Quiz & Flashcards