Alla inlägg den 18 juli 2010

Av phoenix - 18 juli 2010 00:41

Idag klev jag upp tidigt och gick en långpromenad med vovvsen. Sen drog jag upp till torpet för att vara skrivare på lydnadstävlingarna där. Det var så pass varmt ute att hundarna fick stanna hemma. Dom har det betydligt bättre inne än att sitta i en varm bil hela förmiddagen. Var en trevlig men varm tävling. Många duktiga ekipage men även ett flertal som hade det kämpigt. Extra roligt att äntligen få se Jenny och Zelda tävla:)


Efter god lunch på klubben for jag hem och hämtade pojkarna. Sen drog vi upp till Hamptjärn för en promenad samt bad. Hann även med lite dummyträning på vatten.  Båda pojkarna skötte sig bra. Phoenix lyckades även leta rätt på en tennisboll som vi tappade bort sist vi var där.


Efter middagen tog vi en promenad upp på Skyttis där vi körde lite lydnad. Hade kameran med mig och ställde upp den på en friidrottshäck och filmade lite. Var svårt att hålla sig i bild och kameran trillade ned med jämna mellanrum så alla klipp fanns inte kvar när jag kom hem men jag lyckades få till en liten film iaf:)


Phoenix har jobbigt med sidledsförflyttningarna  ser jag. Haha, han gör nån slags överslagsnysning varje gång han ska göra dom. Där behövs det mycket träning. Särskilt vänsterförflyttningarna är svåra...  Bara att jobba på. Sen fick han tuff störning ett tag när Disse inte ville ligga kvra och kolla på längre utan kom med en pipboll precis bredvid:)


Ovido - Quiz & Flashcards