Alla inlägg den 18 april 2011

Av phoenix - 18 april 2011 19:44

I förra veckan la jag årets första spår till grabbarna. Blev på en mycket blöt äng och spåret fick ligga längs kanterna eftersom det var snö över mitten av åkern. Idag när jag for till jobbet såg jag att helgen hade gjort underverk. All snö var borta:) Fick en ingivelse och bestämde mig för att åka och lägga två skogsspår när jag slutade jobba. Åkte upp på Skyttis och gick ut två korta spår. Är inget optimalt område att spåra på men två spår lyckades jag få ut på ca 400 meter var.


Därefter for jag hem och hämtade grabbarna. Vi testade vårt vinterspår och nu var det barmark nästan hela vägen runt. Lycka! Man blir ju bara så glad och lycklig när man är ute nu! Våren kommer:)


Sen var det dags för spåren. Dice fick börja och han tog an sitt spår utan problem. Plockade pinne efter pinne utan problem. Vinklarna var svåra, där fick han jobba en del men han löste det på egen hand och raksträckorna var inget problem. En av pinnarna hade han inte tid att plocka upp utan markerade den bara genom att lukta på den men resten plockades och lämnades i hand. Mycket lycklig kille när han fick sin pipboll på slutet!


Phoenix fick en ruta med upptag och löste den klockrent. Rakt ut, hittade spåret och vinklade åt rätt håll direkt. Sen spårade han hela spåret på ett mycket fint sätt. Däremot var han helt borta på pinnarna, dom två första missade han helt, den tredje låg på berghällan så den såg jag på långt håll. Ca två meter innan bågar han ut så att han rundar den utan att känna den. Fjärde går han över innan han slutligen hittar den femte. Haha, tror killen är lite ringrostig men det ska vi ändra på framöver! Får påminna honom om att pinnar är viktigt tills nästa gång.


Under Phoenix´s spår lyckades jag fastna i en rot och föll raklång i riset. Hmm kan tillägga att det är BLÖTT i skogen nu. Blev totalt dyngsur på vänstra delen av kroppen vilket inte var skönt. Men men, vi fick spåra och det är inte snö överallt längre så det struntar jag i idag:)

Ovido - Quiz & Flashcards