Direktlänk till inlägg 24 maj 2008

Dag på torpet

Av phoenix - 24 maj 2008 22:49

Har Kenzo på besök hos mig för tillfället. Kul att ha en hund igen:) Roligt att Susanne vill lämna honom i min vård. Han hämtades igår på lunchrasten. Åhh vad jag killen blev över att slippa sitta hemma ensam. Visst matte hade nog väckt ännu större men man tager vad man haver verkade Kenzo tänka. Han fick följa med mig på lektionen med 6B eftersom dom bara skulle springa runt sjön. Det fungerade bra, dock såg inte eleverna skillnad på honom och Eliska:)


Idag startade vi väldigt tidigt, Lena och hundarna kom och plockade upp oss redan halv sju och då bar det av till Gideå där vi gick ut våra spår. Alla snitslarna satt kvar i skogen, var bara på ett ställe som det var svårt. Stod vid en snitsel och kunde för mitt liv inte se nån fler. Paniken började skymta vid horisonten men då såg jag en snitsel och det hela löste sig.


Vi satte oss och fikade medan vi väntade på att de tävlande skulle dyka upp. Mycket skvaller hann vi avverka och sen berättade Lena om hur långt hon kommit i förberedelserna för vårens stora partaj. Både maten och underhållningen är nu fixade så nu ska vi bara slipa på detaljerna inför fredag. Ska bli sååå skoj, extra roligt att alla kommer:)


Vi knallade upp längs vägen till spårsluten därm vi satte oss och väntade. Långt innan vi förväntade oss det så knakade det till inne i skogen på min sida av vägen. Vi kollade på varandra, vad var det som kom... En älg, en björn eller vad då?? Det kom plöstligt ut en riesen på vägen, det visade sig vara mitt ekipage som gått ut spåret. Tyvärr hade dom ingen slutpinne med sig så det var sluttävlat för dom idag. Lenas ekipage dök upp minuten efter och där hade det gått bättre, saknade bara en spårpinne. Mycket roligt hade vi och fick defintivt blodad tand så Annica, vi ställer gärna upp igen:)


Därefter åkte vi upp på torpet och kollade på brukslydnaden. Skojjigt men jag hade förväntat mig högre nivå på hundarna. Det var ju ändå elitekipage..Sen blev det skogspromenad med hundarna och Kenzo och Kaizer hittade ett fint lerdike som de givetsvis badade i.. Man riktigt såg hur Kenzo doppade sig ordentligt två ggr. Men det fick han igen för på klubben då det blebv duschning med slangen. Vattnet i den var inte varmt;)


Nu ser vi på melodifestivalen, fast jag har sovit mig igenom det mesta i soffan.. Blir ordentlig sovmorgon imorn. Måste ju vila upp mig innan nästa helg.

 
 
Terese & Bond

Terese & Bond

25 maj 2008 11:10

Hej på er! Vilken goding som ska bo hos dig :) Hoppas vi ses framöver.
kramar från oss

http://web.telia.com/~u42001717

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards