Alla inlägg den 7 november 2008

Av phoenix - 7 november 2008 20:51

Idag efter jobbet var jag direkt hem och hämtade Phoenix. Sen drog vi till Järved för att hinna träna fågel innan det mörknade. Gick iväg till skogen på direkten men vad hjälpte det. Det blev lika mörkt iaf och vi hann bara lägga ett sök åt hundarna. Ingen markering alls med andra ord:( Blir så less på det här mörkret. Går ju inte att träna med hunden i skogen efter halv fyra och hur ska man hinna det när man jobbar????


Phoenix fick iaf börja idag. Han hittade 6 av 8 fåglar innan jag bröt. Tyckte inte att jag ville utmana ödet och fortsätta när han gjort så många så pass bra. Är riktigt nöjd med honom idag! Bra tempo i söket och direkt in med dom. Lite snabb att släppa när jag skulle ta fåglarna bara men det struntade jag i idag. Resten skötte han så pass bra att jag inte hade lust att bråka med avlämningarna. Passiviteten när Easy och Casper körde var klockren idag, inte ett pip och han låg jättefint där jag lämnade honom. Är så himla nöjd med dagen!


Både Easy och Casper skötte söket på ett mycket bra sätt! Så roligt att se att det går framåt för allihop. När vi kom tillbaka så busade smågrabbarna lite på gården och det var verkligen full fart. Hjälp vad dom sprang och jagade varandra:) Så härligt att se den glädjen som lyser ur ögonen på dom då.


Imorn blir det tidigt upp. Jag och Ulla åker ut i skogen för att lägga spår halv nio och sen blir det direkt till valpkursen efteråt. Ska bli så kul med kurs igen. Var två veckor sedan sist och jag har saknat det. Ska bli apportering imorn tror jag dom sa. Nästa vecka tror jag vår nästa kurs drar igång också. Det är en tävlingslydnadskurs. Ska blir riktigt roligt det med. Känner mig sååå inspirerad! Får se vad Phoenix tycker om det hela.


SEn på söndag är det ny utställning, den här gången i Gideå. Nu var det 5 tollare med. Hoppas det är några nya som man inte har sett förut...

Ovido - Quiz & Flashcards