Alla inlägg den 27 november 2008

Av phoenix - 27 november 2008 15:27

Igår hade vi tollarträning på bilprovningen. Det var jag med Phoenix, Ulla med Casper och Easy, Susanne med Kenzo, Karin med Yazza och Yessica med Amos. Vi började med en gemensam platsliggning. Phoenix låg mellan Kenzo och Casper. På andra sidan om Casper låg Amos och han hade vissa problem med att ligga stilla och fick även Casper att förlora koncentrationen och kliva upp. Mycket skönt då att se att Phoenix låg kvar och inte visade några tecken på att vilja kliva upp...


Därefter körde vi en kort platssittning vilket inte gick lika bra. Phoenix har inte riktigt förstått det där utan lägger sig ned efter en stund. Men det är inte något som vi har tränat så mycket på och det är ju ett bra tag tills vi behöver kunna det så jag känner ingen panik direkt:) Sen körde vi fri träning, jag jobbade igenom linförigheten ett tag vilket gick riktigt bra. Provade även de andra momenten i ettan och det gick bra. Därefter provade vi att köra rutan några gånger vilket gick bra. Han vill fortfarande vända sig om och kolla, är jag rätt nu men det är bara att träna vidare.


Har uppdaterat hemsidan med 8 månadersinformation om Phoenix. Glömmer lätt bort den sidan eftersom jag mest skriver här. Ska försöka skärpa mig:)

Ovido - Quiz & Flashcards