Alla inlägg den 18 november 2008

Av phoenix - 18 november 2008 21:52

Hittade en film från när Phoenix var valp som jag inte har lagt ut förut. Svårt att föreställa sig att han var så liten:)




Av phoenix - 18 november 2008 18:59

Känns svårt att skriva blogg nu för tiden. Känns inte som att jag har någon som helst motivation och energi för att skriva. Kommer inte direkt på nåt att skriva heller. Men nu var det så länge sedan så jag måste försöka producera lite text.


Phoenix blir äldre och äldre. Om en vecka är han 8 månader. Känns lite onaturligt att tänka tanken att jag har haft honom i ett halvår nu. Tiden går ruskigt fort ibland. Känns som att vi har hunnit med mycket på den här tiden men nu verkar vi ha kommit in i en period med större svårigheter än tidigare. Tycker att det känns som att han blir mer och mer nonchalant. Jag ska bara snusa lite här eller ja, jag ska bara kissa på den här fläcken innan jag kommer och liknande beteenden blir vanligare och vanligare. Hmm kanske kan det vara en liten trotsperiod som inträtt. Bara att fortsätta jobba vidare. Tänker INTE ge upp om ni trodde det:) Det ska ju inte vara FÖR enkelt:)


Imorn tänkte jag ta med honom till Monica och väga honom. Ska bli intressant att se vad han väger nu. Var ju nästan uppe i 20 kg förra månaden så nu borde han ha passerat.


Bara tre stycken utvecklingssamtal kvar nu. Fatta vad skönt när man är klar med dom. Det tar mer på en än vad man tror. Tur att vi har en relativt liten klass iaf. Det finns dom som har det betydligt värre. Jag har ju bara 11 stycken samtal totalt.


Igår var vi på SSRK-träning igen. Riktigt skoj och det var nästan som att vara på tollarträff. Phoenix, Easy, Casper, Kenzo, Kaizer, Yazza, Doris och Amos hade alla hittat dit så vi var definitivt den ras som hade flest representanter på plats. Roligt var det, Phoenix var helt galen och ville bara busa från början men sen funkade det rätt bra. Instruktören är riktigt bra och körde roliga och varierade övningar. Då är det roligt att gå! I övrigt så tränar vi inför nästa kurstillfälle. Är platsliggning och fotposition i läxa. Vi spottar korvar så det står härliga till:)


   

Ovido - Quiz & Flashcards