Alla inlägg den 28 november 2008

Av phoenix - 28 november 2008 22:50

Idag på skolan var det dags för adventsfirande.Är väldigt mysigt måste jag säga. De yngsta barnen uppträder varje år på första advetn och sjunger julsånger för alla andra elever på skolan. Dom är så otroligt söta när de står där i ljusgården och sjunger. Dom gör det verkligen bra som vågar uppträda för så många äldre elever. Är något av en favorit måste jag säga! Sen är det adventsfika i personalrummet hela dagen. Vi brukar turas om under veckorna fram till jul. Nu var det vi i 7-9:an som ansvarade för fikat. Bra tradition:) Blev glögg och massor av olika fikabröd och julgodis idag!


När jag kom hem från jobbet så tog jag och Phoenix en promenad. Släppte lös honom i skogen alldeles bakom Parkskolan. Det var beckmörkt ute och plötsligt så var han borta. Ropade, inget hände... Jävlar tänkte Jennie, inte bra det här inte... Kul att springa runt i skogen och leta efter en hund när man knappt ser nånting. Men då kom han, med en SKATT! Han hade tydligen hittat ett ben där uppe i skogen. Hoppas det inte var dåligt, får hålla ögonen på honom ikväll. Hittills har jag inte märkt nåt skumt iaf.


När vi kom hem så gick jag ned i källaren och hämtade upp en kartong med julsaker. Sen har jag ägnat kvällen åt att sätta upp ljusstakar, strykt gardiner och bytt till julgardiner i köket. Huvva ni som känner mig vet att husligheten inte är min starka sida... Men nu har jag kommit en bra bit på vägen. Ska byta ut överkastet på sängen till det vinröda när jag bäddar upp ikväll. Är mysigt så här i advent när det blir lite ombonat.


Imorn åker vi en snabbis til mamma och pappa. Ska fira pappa som fyller år idag. Har kommit ihåg att ringa och gratta, duktig jag:) Sen blir det en tur till Dollarstore för att se om dom har några snygga tavlor till mitt vardagsrum. Någon form av träning med Phoenix blir det säkert också. Vet inte vad dock.


På söndag står det fågelträning på schemat på förmiddagen. Ska åka ut till Ulla i Järved vid tio. Sen hem och återhämta sig innan det är dags för kurstillfälle två fram mot kvällen. Ska bli såååå skoj med kurs igen. Hoppas bara att jag har Phoenix med mig.  

Ovido - Quiz & Flashcards