Alla inlägg den 8 juni 2009

Av phoenix - 8 juni 2009 21:48

Idag har vi varit på viltspårsprov jag och Ulla. Phoenix och jag var först ut. Fick gå för Stig idag. Phoenix tog an spåret direkt och gick första sträckan bra och spårnoga. Vid första vinkeln ringade han snävt och klarade. Andra sträckan gick fint och vid andra vinkeln var återgången. Där vek han direkt åt rätt håll och upplevde alltså aldrig att det var en återgång. Tredje sträckan tappade han lite mitt på men det löste han direkt. Vinkeln klarade han med snäv ringning och sträcka fyra gick utan problem. Vinkel fyra var utan blod och den tog han direkt.


Skottet gick fint men när jag släppte på honom igen så hade han MYCKET bråttom, har ju aldrig upplevt att man skjuter i spåren tidigare. Spårslutet hittade han direkt och blev så nöjd över sin skatt!


Jag blev rent förvånad när spåret slutade så snabbt. Trodde jag hade lååångt kvar innan spårslutet skulle komma. Lilleman skötte sig strålande bra! Känns jättebra, han klarade ett första pris så nu är det bara två stycken kvar! Hoppas vi kommer med på det fasta provet!


Allmänt omdöme: En säker spårhund som fixat vinklarna på ett utmärkt  sätt och visar tydligt vart spåret ligger. Tyst förare som litar på sin hund.


Kvällen fortsatte superbra i och med att även Casper och Ulla fixade ett första pris! Så roligt! Bar jobbat, ni är sååå duktiga!

Ovido - Quiz & Flashcards