Alla inlägg den 24 juni 2009

Av phoenix - 24 juni 2009 08:56

Igårkväll var vi upp på hundtorpet för att träna lite passivitet hade jag tänkt. När vi kom upp var det inte så mycket folk där men vi satte oss i slänten och tänkte kolla när Jens och Ulrika jobbade. Dom har två riktigt härliga flattar så det kändes skoj. Dessvärre slutade dom träna när vi satte oss och kom istället upp och surrade. Det var visserligen trevligt oxå:) Fick ett mycket intressant erbjudande dock. Det tackade vi inte nej till!


Tarmo och Anette var oxå uppe och surrade med oss. Ulrika var lite sugen på att testa bordercollie så hon fick låna Birk och Nero av Tarmo. Dom var dock inte lika sugna på att byta förare så jag erbjöd henne att gå med Phoenix lite så att jag skulle få se honom från sidan. Han var mer positiv till att träna med henne men hade lite jobbigt när han väl fått belöningen. Då kom han sättande upp till matte...


Jag fick enormt mycket tips och hjälp med lydnaden av Ulrika och Jens. Mycket uppskattat så nu blir det till att öva. Är så himla intressant att lyssna på dom som vet vad dom pratar om. Ulrika och Hugo plockade ju precis hem sitt lydnadschampionat och är riktigt duktiga. Man får sig verkligen tankeställare och aha-upplevelser när man får saker förklarade. Mycket uppskattat vill jag lova!


Ikväll ska jag träffa Ulla och Yessica och imorn blir det troligen en tur till Ravesta. Ska bli riktigt skoj! Mindre skoj är det att det ska vara 26 grader varmt på lördag när vi ska ut och spåra.... 

Ovido - Quiz & Flashcards