Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Ont ont ont:(

Av phoenix - 8 april 2010 20:44

Igår var jag och syrran ned på Arnäs IP och gymmade lite. Blev en hel del hopprep samt lite skrotlyftande. Efteråt spelade vi pingis och lite basket. Var skoj att lira, länge sedan sist nu och skotten sitter fortfarande hyffsat:) Det gillar man. Men diag är det inte lika muntert. Huvva vilken träningsvärk jag har, framförallt bak runt skulderbladen och nacken. Måste vara hopprepet som spökar. Ja man borde syssla med sånt oftare:)


Idag lämnade vi Phoenix hos Lotta och for sedan ned till Kramfors. Hade lovat pappa att hjälpa till att röja lite i förrådet och i bokhyllorna. Mamma har samlat på sig otroligt mycket böcker under åren som hon inte kan läsa längre och pappa ville att vi skulle sortera ut vilka vi ville ha kvar och vilka han kunde he bort. Blev rätt mycket i högen som vi inte ville ha kvar. Har ju redan hunnit läsa de allra flesta redan.


Dice tyckte inte dagen var så rolig. Fick spö av Freja i princip direkt vilket han inte uppskattade. AAAAAAHHHHHHH skrek han och sprnag utför trappen. Kan säga att jag fick övertala honom att komma upp igen, han hade nog hellre legat i hallen och väntat på att vi skulle åka hem igen. Han är inte van vid katter som slåss...


När vi kom hem och hade hämtat Phoenix for vi och tränade lite lydnad i regnet. Phoenix hade skött sig strålande hos Lotta så förhoppningsvis vill hon låna honom fler gånger när vi behöver hundvakt:) På träningen fokuserade jag i första hand på rutan, både med Phoenix och Dice. Var riktigt roligt! Framförallt Disse var jag riktigt nöjd med. Phoenix kan ju rutan och där fokuserade vi på tempo ut, nya riktningar hela tiden och Massor av kamp som belöning. Dice jobbade med target och klicker vilket fungerar riktigt bra. Med honom är största utmaningen att få honom att hålla fokus på övningarna. Han är lätt att distrahera min lille kille. Tror han har det efter far sin eller vad säger du Maria;)


Inomhus har det vart mycket trickträning och kryp för Phoenix och Disse tränar fotposition samt platsliggning med hakan i backen. Är så roligt att se Disse när han ska ha huvudet i backen. Han svans går som en liten propeller när han väntar på klicket:)


I helgen blir det träning för hela slanten. Lydnad på lördag och apportering på söndag är inplanerat med träningssällskap, kanske blir nåt mer som vi kör på egen hand med.



 
 
Maria och Ace

Maria och Ace

9 april 2010 08:04

Duktiga ni är som tränar du och syrran :-). Angående Disse så har han säkert ärvt det av sin energiska och "jag måste hålla koll på allt" far, hans mor var en stabil och sansad dam när jag träffade henne :-) kram från skåne

http://www.utzi.se

 
Ingen bild

Ulla, Easy och Casper

9 april 2010 08:51

Hej i stugan, vad är det jag läser....
En träningshelg planeras med hemligt träningssällskap, vad spännande..
Nyfiken blir jag :-)
Kommer det en inbjudan till oss andra i träningsgänget också?

 
Busan

Busan

9 april 2010 13:02

Tokig matte du har som gör så hon får ont av sig själv..JAG är den som ser till att min matte får ont hihi hon får jaga mig uppför o nerför så biter jag henne hårt ibland..Skulle se hennes underarm just nu grön blå o gul o fin:)
Igår fick jag dessutom smaka lite pippi inte är det lika trevligt som dymmy i munnen men snart törs jag nog bära hela pippin,tror jag..

Kramen Busan

http://tolla.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards