Direktlänk till inlägg 30 november 2008

Till Tesa!

Av phoenix - 30 november 2008 14:44

Här kommer ett kort inlägg som svar på Tesas kommentar. Hittade inte nån kontaktinfo från dig så mailsvar kunde inte lämnas. Då skriver jag här så du inte tror att jag ignorerade din kommentar:)


Jo, Phoenix är övertecknad och har fortfarande kvar en fläck i nacken även om den blir tunnare och tunnare. Jag har inte täckt över den alls utan visat honom öppet på alla utställningar vi varit på och inte en enda domare har kommenterat den. Jag vill inte röra den utan vill se hur den utvecklas i takt med att han växer och får mer päls.


Vet att det är ett diskvalificerande fel och har inte som målsättning att han ska bli en utställningsstjärna utan har varit med för att få miljöträna honom samt för att få en bedömning på hans exteriör. Sen är det jätteskoj att det har gått bra men resultaten är inget jag drar några högre växlar på. Det är ju bara inofficiella valpklasser ännu så jag tror inte domarna har brytt sig om det. Har jag tur så fortsätter fläcken att reduceras och då kommer han säkert att få åka på fler utställningar. Vi får se vad framtiden har att ge:)


Kul att du är inne på bloggen och följer oss. Hoppas att du fått svar på din fråga. Du får gärna fråga mer om det är nåt du undrar över. Ibland tänker man inte på att det kan vara folk utifrån som läser bloggen utan man tar för givet att läsarna är insatta i allt det vardagliga som man inte skriver om:)

 
 
Ingen bild

Fröken

1 december 2008 12:35

Tack för grattiset på min 2 årsdag! Jag såg en massa kort på dig. Vad stooor du har blivit sen sist vi busade hemma på min gräsmatta! Du har blivit en riktigt snygg karl nu! ;-) Ha det så bra, kram.

 
Sonja och flattarna

Sonja och flattarna

1 december 2008 16:13

Hej Jennie
Tack snälla du för grattiset av valparna. Nu är det lugnt en vecka eller två och sen börjar det roliga. Självklart att Ni ska komma förbi lite längre fram och kolla in småttisarna. Ha en bra vecka.
Kram Sonja

http://www.blacksires.se

 
Susanne

Susanne

1 december 2008 19:52

Hallåj!
Fin tavla du hittade :-) blev jättebra, ingen glasram va? Inte lönt med två monster som springer efter väggarna ;-)
Alla 376 har anlänt nu ;-) ;-)

http://www.ravestahund.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards