Alla inlägg den 10 april 2009

Av phoenix - 10 april 2009 10:58

Igår efter jobbet åkte jag, Frida och Phoenix ned till Kramfors till mamma och pappa. Phoenix tycker att det är roligt att komma hit men han gillar verkligen inte katten Freja.. Han har världens respekt för henne och går omvägar runt henne. Har inte riktigt förstått varför för det har han ju inte för katterna hemma. Dom busar han ju med och leker med stup i kvarten. Igår blev jag dock varse om varför...


På kvällen var vi nere på systers rum, lekte lite med Phoenix och gömde en flirtkula som han fick springa och leta efter. Det tycker han är jätteskoj och han sprang runt som en liten galning. Sen när han är tillbaka på Fridas rum och jag är ute i hallen för att gömma den igen så kommer Freja från förrådet och går in på Fridas rum. Phoenix sitter lugnt och stilla kvar där jag lämnat honom och vad tror ni dumkatten gör?


Jo hon går fram och hoppar på honom. Phoenix skriker rätt ut och försöker sen gå förbi henne bort till mig. Då gör hon ett nytt utfall och hoppar på honom igen. Stackarn bara backade och försökte komma undan så matte fick gripa in och rädda honom. Sen ville han inte alls vara med henne. Håller sihg snällt där jag är. Tur vi inte ska stanna länge. Åker hem igen ikväll. Katterna där hemma vill nog ha mat då och imorn eller på söndag ska vi träna fågel igen.

Ovido - Quiz & Flashcards