Alla inlägg den 23 april 2009

Av phoenix - 23 april 2009 21:03

Igår på lydnadspasset konstaterade jag och Lena att det fanns en liten skogsplätt som faktiskt var helt bar i närheten av Johanssons Plåt. Där skulle man kanske kunna lägga ett spår. Kände mig verkligen motiverad idag så på lunchen köpte jag nytt blod och tog fram en klöv och direkt efter jobbet åkte jag och la det. Fick lägga ett jättekort spår, blev väl ca 150 meter totalt med två vinklar. Sen fick det ligga ett par timmar.


Själv for jag hem och hämtade Phoenix, tog med honom bort till Sörliden för att vi skulle ta en promenad. Blev ett stopp vid husen där eftersom vi stötte på Berit och Mini. Blev lite bus mellan hundarna, Phoenix älskar att leka med Mini och jag tror hon tycker det är rätt skoj hon med:) Sen stack vi iväg upp i skogen men det var inte nån hit att promenera där, blandat mellan snöfritt, superblött och lös djupsnö... Kan lova att jag var totalt dyngsur om fötterna när jag kom hem igen. Men Phoenix tyckte att det var skoj och det är väl det viktigaste.


Var hemma ett par timmar innan det var dags för spåret. Insåg då att Phoenix i princip har växt ur sin spårsele. Får se om vi måste köpa en ny eller om den funkar iaf.  Var osäker på om han skulle minnas vad som förväntas av honom men det hade jag inte behövt fundera på. Han tog an spåret direkt. Första sträckan, vinkel 1 och andra sträckan var klockrena. Hade lite bråttom i vinkel 2 och fortsatte förbi men efter ca 3-4 meter så kom han på sig och gick då rätt. Hittade klöven direkt och blev såååå glad efter att han hade gått sista sträckan.


Vilken stolt kille det var som spatserade tillbaka till bilen igen! Han gillar verkligen det här med viltspåret. Ska bli så skoj när snön försvinner ordentligt så man kan lägga riktiga spår. Ända jag kan klaga på är att han hade lite väl högt tempo. Får dra ned på blodet igen även fast jag bara droppade en droppe vart 6:e steg idag. Men det märkte jag i höstas attt när det blev för lätt så drog han upp farten.


Är så nöjd! Det här var det roligaste träningspasset på länge! Hoppas vi kommer med på spårkursen i vår! 

Ovido - Quiz & Flashcards