Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av phoenix - 6 augusti 2009 17:04

Igår var jag och Lena i Gideå för att hjälpa till med snårsnitslingen inför klubbens högre spår på lördag. Många vovvar hade vi med oss i skogen, Phoenix, Kaizer, Ask och Baghera. Härligt att se dom:) Jag började snyggt! Spåret startade nämligen vid ett brett vattenfyllt dike och vi funderade fram och tillbaka på vart man skulle komma över utan att bli genomblöt. Jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt att hoppa över och satsade... Hmm, det jag glömde bort var att jag inte kan skjuta ifrån med vänsterbenet. Har nämligen ingen spänst alls i det benet sen knäoperationen. Haha, i luften inser jag att jag inte alls kommer att hoppa ÖVER diket utan NED i diket. Högerbenet plöjde genom vattenytan och innan jag hade nått botten så hade jag vatten upp över knäet... Härligt!


Resten av snitslingen gick fint, det var dock väldigt blött på vissa partier så på lördag blir det stövlar på! Vill inte tillbringa en heldag på torpet emd genomblöta skor kan jag lova! Vet inte hur mycket pinnar Phoenix hann sätta i sig under promenaden runt men det var ett antal...


Idag har vi varit på Genesön jag och Phoenix och plockat mer blåbär. Tror det blev ca 5 liter till slut, nu återstår bara det värsta- att rensa dom:(

Kanske får sätta Frida på det eftersom hon slapp följa med... Har blivit väldigt huslig på slutet, plockat både blåbär, hallon och vinbär och dessutom håller jag på med min egen vinbärssaft! Känner inte igen mig själv:P



Ovido - Quiz & Flashcards