Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av phoenix - 8 augusti 2009 22:26

Det här har varit en dag i hundens tecken. Klev upp hiskeligt tidigt för att åka ut till Gideå och lägga ett spår. Fick ett bra spår med trevlig mark att gå i, lite blött på sina ställen men inte så farligt. När jag hade gått ut mitt spår fick jag sällskap av Ulla medan vi väntade på att de tävlande skulle dyka upp. Blev en trevlig pratstund där vi hade mycket surr att ta igen:)


En timme senare ungefär dök de tävlande upp. Lena L skulle gå mitt spår och Tomas H Ullas. Blev en massa hundsurr där vid vändplan medan vi väntade på domarna. Sen blev det en spännande väntan på att dom skulle komma runt spåret. Mitt ekipage hittade alla pinnarna! Härligt när det går bra för hundarna i skogen. Medan vi väntade började värmen komma och det kändes i huvudet när vi skulle åka tillbaka till torpet trots att jag försökte dricka hela tiden.


Sen kollade vi på uppletandet. 5 av 8 hundar hade klarat spåret och var nu med. Alla skötte sig fint och hittade sina fyra saker. Intressant att se hur olika de olika hundarna jobbar. Undrar om Phoenix någonsin kommer att få testa uppletande på tävling....


Därefter var det dags för den avslutande lydnaden. Jag och Ulla agerade skrivare åt varsin domare. Mycket intressant och lärorikt. Vill jag gärna göra om! De flesta hundarna var märkta av värmen och resultaten varierade en hel del. Segrande ur striden gick Ulrika och Musse som dessutom klarade uppflytt till elitspår. GRATTIS GRATTIS säger vi! Verkligen bra gjort!


Var upp en sväng på torpet på kvällen med Phoenix med. Gick rundan och sen tränade vi lite lydnad på planen. Gick riktigt bra den här gången om man bortser från att han tydligen har glömt bort sitt paradmoment, hoppet... Bara att börja träna det igen med alltså:P

Ovido - Quiz & Flashcards