Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av phoenix - 16 augusti 2009 11:49

Idag var det tänkt att vi skulle tävla lydnad. Var länge sedan jag anmälde och då kändes det som att vi hade gott om tid att nöta in det vi var osäkra på, Ju närmare vi har kommit desto mer osäker har jag känt mig men jag tänkte att jag skulle ta det som en bra träning iaf. Det viktigaste var att gå in och försöka ha skoj på planen och få Phoenix att tycka om att tävla.


Men imorse när jag vaknade grusades våra planer. Det ösregnade nämligen och min kille uppskattar INTE regn. Tog ut honom och rastade honom och sen testade vi lite fritt följ och läggande under gång. På ff:et var han seg och gick inte i position och på läggandet satte han sig. Då tog jag beslutet att stanna hemma. Skulle vi åka och tävla idag skulle det inte bli dom effekter som jag sökte. Phoenix skulle inte tycka att det var skoj utan skulle gå och tjura. Jag skulle bli på dåligt humör och vi skulle ta ett steg tillbaka jämfört med tidigare.


Nu laddar vi om och tar tag i träningen igen. Vi har ingen brådska utan tar det som det kommer. Han är inte ens 17 månader gammal och har all tid i världen på sig att tävla.


Resten av dagen ägnas åt att ladda inför jobbstarten imorn....

Ovido - Quiz & Flashcards