Alla inlägg den 16 mars 2010

Av phoenix - 16 mars 2010 20:59

Nämnde tidigare att det var luktdiskrimminering som står på schemat för Disse i veckan. Vi har tränat på att dutta med nosen på en pinne som matte först har hållit i handen och sen haft liggande på golvet. Har även provat med två pinnar, där jag inte har rört den ena för att han ska lära sig att välja den med min lukt på. Det har gått rätt så bra men Phoenix blir avundsjuk och vill oxå vara med.


Igår tänkte jag att han kan ju oxå få köra lite så efter att Disse hade gjort sina övningar så la jag ut ett vittringsprov till Phoenix och skulle skicka honom för att leta rätt på pinnen. Men vad händer då? Jo den lille Dicepojken tränger sig fram, går bort till pinnarna och plockar upp rätt pinne! Han gör sen om det säkert 5 ggr innan jag får stänga in honom så att Phoenix ska få träna. Han tar rätt pinne varje gång han får försöka:) Tränade sedan med Phoenix och funderade lite efteråt om det var en lyckträff eller om han har fallenhet för det här.


Idag bestämde jag mig för att göra ett nytt försök så jag ber Frida filma medan jag lägger ut pinnarna och skickar Disse. Han kan idag med! Här kommer en liten film på lillgubben.



Visst är han duktig mattes lillpojk!


Film på Phoenix kommer senare:)



Ovido - Quiz & Flashcards