Alla inlägg den 20 mars 2010

Av phoenix - 20 mars 2010 19:49

Vilken härlig dag vi har haft. Vid halv tolv hämtade jag upp Ulla, Easy och Casper för en utflykt upp till Ögeltjärnsberget. När vi kom fram möttes vi av en otrampad stig men skoterspåret under nysnön var bra packad och man kunde gå utan problem. Vi hade en härlig tur upp till vindskyddet och där var det bara att njuta. Solen sken, himlen var blå och det var helt vindstilla.


Vi började med att fotografera Casper med rosetten för hans LP1. Blev många bra kort men dom sparar jag. Dom ska Ulla få titta på först:) Sen knäppte vi lite enskilda bilder på alla pojkarna med blandad kvalité. Var många kort jag inte kände mig nöjd med idag. Måste träna mer... Blev även ett par gruppbilder.


Vi slog oss ned en stund och fikade. Riktigt skönt måste jag säga och man blir ju så hungrig när man är utomhus. Phoenix visade upp sin sämsta sida och försökte norpa en bulle. Han testar mig nu min store pojke.


På vägen tillbaka hittade Phoenix nåt som tydligen var mycket intressant, han stod på huvudet i djupsnön och grävde ett bra tag. Fick inte klart för mig vad som var så intressant men det måste ha vart nåt riktigt extra.


På hemvägen passade vi på att svänga förbi och inhandla lite nytt vilt. Vi har ju varit dåliga på viltträningen i vinter men nu ska det tas upp igen. Längtar bara efter att snön ska försvinna så man kan vara i skogen. Är inte lika roligt att vara på parkeringar och dylikt. Nu ha vi kråka, kricka, and, kaja, trut och mås i frysen. Även en liten kanin blev det. Phoenix var eld och lågor, är ju så spännande med fågel:) Imorn blir det första träningspasset med de nya viltet. Klockan var mycket när vi kom hem igen. Halv fem var vi ute till så det blev en heldag i snön. Riktigt skönt vill jag lova!


Utdrag ur dagens bildskörd kommer här


                                                    



Ovido - Quiz & Flashcards