Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Championatfest med mera

Av phoenix - 22 augusti 2009 19:54

Igår var jag, tillsammans med Susanne, Karin, Lena, Yessica och Annica bjudna hem till Ulla på championatfest för att fira Easys framgångar i viltspårsskogen. Vi möttes av välkomstdrink och fick sedan slå oss ned vid dukat bord för en underbart god trerättersmiddag. Det hade Ulla verkligen gjort bra! Sen vart det lite tävling och kvällen avrundades med en massa surr, skratt och allmänt trevlig stämning. Man kunde inte vara annat än nöjd när man åkte hem fram mot småtimmarna. Tack tjejer för en härlig kväll!


Idag var jag upp på torpet vid elva och gick först rundan tillsammans med Ulla och Berit. Mini busade med småpojkarna och bossade över dom men å så roligt dom hade. Var så länge sedan Phoenix träffade Mini men nog mindes dom varandra:) Det var härligt blöta hundar som kom tillbaka efter turen. Där mötte vi upp Susanne, Lena och Annica med hundar. Vi gick sedan ned på apellplanen och körde igenom samtliga hundar i sina lydnadsklasser.


Duktiga vovvar var det idag! Framförallt Casper imponerade och svarade för en helgjuten insats. Phoenix strulade på fria följet och rutan idag men resten skötte han super. Är mest nöjd med inkallning med ställande där han gjorde ett mycket fint ställande utan att jag använde DK samt med apporteringen som är vår akilleshäl. Även denna skötte han super idag! Matte blev väldigt nöjd vill jag lova! Vi avslutade med lite fika i klubbstugan.


Nu ikväll har jag och Phoenix varit ute och traskat på Åsberget i regnet. När vi gått runt så la jag ett dummysök som han löste fint och sen några enkelmarkeringar. Roligt att se att när jag skulle kasta belöning efter en markering så fick han springa förbi en dummy när han jagade efter dummyn. Då tvärstannade han, plockade upp dummyn och kom in med den istället. Sötisen mattes! Resten av kvällen blir det mys i soffan och imorn tror jag vi ska försöka oss på ett bruksspår.

 
 
Ingen bild

Ulla, Easy och Casper

23 augusti 2009 12:26

Vilken fest,härligt att höra att ni uppskattade det. Vi ser fram emot att få fira fler framgångar :-)
Oh, vad kul det var att köra lite lydnad igen, mina hundar gillar verkligen torpet!

 
Sonja med flattarna

Sonja med flattarna

24 augusti 2009 11:01

Hallo Jenny. Här har jag tydligen missat något ... ***SUPERGRATTIS*** till SVCH. Inte illa, han är ju inte så gammal. Tycker det känns som förra veckan när du fick hem honom.
Fortsatt Lycka Till.
Kram Sonja med flattarna

http://www.blacksires.se

 
Vildandsmamman

Vildandsmamman

26 augusti 2009 11:08

Tack för specialen-grattis!!!
STORT GRATTIS till SVCH - det hade jag ju missat totalt! Men så har vi också varit några veckor på landet i sommar och där har vi varken Internet eller mobiltäckning - avkopplande så det förslår!

http://www.vildandens.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards