Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Phoenix lurifax

Av phoenix - 17 mars 2010 20:38

Haha, sitter här vid datorn nu och skrattar för mig själv. Phoenix är en smart kille. Dice låg på golvet här bredvid och tuggar på ett gammalt märgben. Phoenix sitter och kollar på och man riktigt ser hur geniknölarna jobbar. Hur ska han få tag på benet? Om han blir arg och skrämmer Dice så vet han att matte kommer ta benet så det testar han inte. Efter en stund så går han iväg till sovrummet och jag tror att han har gett upp. Men inte då, han kommer tillbaka på en gång med en gummiring i munnen. Den går han och lägger bredvid Dice och backar sedan därifrån.


Dice vänder sig om, lämnar benet och plockar upp ringen. Då är det en annan pojke som snabbt är där och snappar upp benet. Ja Phoenix är en tänkare som vet hur han ska lösa problem. Det har ju visat sig även i träningssituationer där han har väldigt lätt för att lära sig. Är imponerande när dom kan tänka så utstuderat:)


I övrigt så har vi nyss kommit hem från träningen. Phoenix var grymt laddad idag. Körde mycket kamp med honom som belöning vilket han gillar. Tävlade med honom till rutan med. Han älskar ju att tävla och skäller, morrar och lever om. Ulla sa efteråt att hon först trodde att två hundar kommit ihop sig och börjat bråka när han satte igång:) Mycket bra tempo på mannen!


Dice är alltid taggad. Körde lite inkallning, läggande, sättande samt fotposition. Nu börjar han fatta lite mer av det. Behöver väldigt lite hjälp för att komma in i position nu. Även den killen uppskattar kampbelöningen mycket. Så roligt astt se hur han sliter och drar.


Nu blir det disk och sen en lugn kväll. Blir nog tidig kväll eftersom jag inte kom i säng förrän sent igår. Ska bli skönt med helg sen.


Här kommer den utlovade filmen med Phoenix vittring:


 
 
Ingen bild

Ida

17 mars 2010 21:53

Haha, vilken sköning!! Vad smart han är och vad duktiga dom är båda två på vittringen! Vad är det för några små pinnar å hur gör du för att det inte ska va din lukt på alla?

Går å funderar på att köpa system kamera... Är du nöjd med din? Nackdelar- fördelar som du märkt? Har du varit på den där fotokursen än? Kram Ida

 
Pia & Bosse

Pia & Bosse

17 mars 2010 22:15

Fina hundar du har med! Skoj att läsa hur dom bär sig åt! :) Märker många likheter med min Bosse!

http://www.tollbollen.bloggagrats.se

 
Susanne & Kenzo

Susanne & Kenzo

18 mars 2010 09:43

Hallåj!
Så där håller hundarna ofta på här med, låtsas hitta godis och "tollar" med lekasaker för att få den andres uppmärksamhet. Sen snabbt som sjutton sno den andres liggplats/ben/leksak. Tror Tollarna är bäst i världen på detta :-)

http://www.kenzo.bloggagratis.se

 
Ida

Ida

18 mars 2010 11:51

Är pinnarna av trä?
Vad gäller mina kamera funderingar lyssnar jag på min bror
och han trodde på en sån du har. Får se hur det blir...

http://www.husetvidsjon.blogspot.com

 
Maria och Kipper

Maria och Kipper

18 mars 2010 12:13

Haha, nästa tävling...jag funderar faktiskt på Ö-vik i samband med utställningen:) Fast det är lite långt men vi har ju kompisar där så kanske ändå. Har lite tid att bestämma mig ännu. Annars blir det väl i maj på hemmaplan skulle jag tro.
Både appellen och 1:an. Sitter på jobbet nu så jag kan inte se filmen på storebror, måste vänta tills jag kommer hem.

http://goodkipper.blogg.se

 
Maria och Bruno

Maria och Bruno

18 mars 2010 21:57

Smaaart kille! Som någon skrev tidigare, så TYPISKT tollare!
Det är roligt med filmer. Jag måste skärpa mig och bli bättre på det. Toppen när man blir inspirerad av andras sidor!

http://www.tollarebruno.dinstudio.se

 
Sara

Sara

20 mars 2010 17:46

Ha, ha... vad söt han är! Kul att träningen gick bra. Jag jobbade så jag kunde inte vara med men jag kommer på onsdag :-)

http://gioia.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards