Alla inlägg den 18 september 2008

Av phoenix - 18 september 2008 11:14

Jag har en aning dålig samvete för min lille kille i veckan. Eftersom att jag fortfarande har den envetna hostan kvar så har jag inte orkat jobba så mycket med Phoenix utan det har blivit mycket dötid hemma. Hoppas han inte är allt för ledsen:( Lite har jag dock försökt att anstränga mig.


I tisdagskväll for vi till Ulla, Easy och Casper. Började med en promenad i snigeltempo genom skogen. Vill lova att det var jag enbart som bar skulden till det låga tempot. Men mysigt var det i skogen, börjar verkligen bli höst nu. Våra hundar är inga bra hösthundar dock, försvinner mot alla oranga, bruna löv. Phoenix var glad, för nu fick han chansen att springa och busa med Casper.


När vi kom tillbaka på gården var det dags för veckans fågelträning. Jag började med Phoenix, han fick enkelmarkering. Var intressant att se att han tog alla fåglarna utan problem trots att det var nya. Kråkan hade han inte träffat på förut men det var inga problem alls. Därefter var det Caspers tur. Phoenix förvånade mig genom att vara HELT TYST hela tiden som Casper jobbade. Det hade jag inte väntat mig, han brukar ju vara världens sångfågel då. Casper klarade fåglarna bra, men kråkan tyckte han inte om. Börjar bli riktigt duktig nu Casper, inte en tendens till att sticka med pippi och han plockar i princip allt.


Sen körde vi Easy, han fick dubbelmarkering med dirigering. Löste uppgiften kanonbra fast kråkan smakade INTE gott tyckte Easy. Nu var Phoenix tålamod slut och han började pipa så smått:( Vi avslutade sedan kvällen med att gömma en fågel var till hundarna. Alla hittade sina fåglar kvickt och kom in med dom. Easy gladde oss genom att föredra en extra apportering av fågel istället för bollbelöningen. Phoenix stal en fågel av oss medan vi höll på att packa ihop dom. Tydligen hade han inte fått nog:)


Igår var vi upp på torpet och tränade lydnad. Det var jag, Susanne, Lena och Sonja. Mest imponerade Kaizer som var riktigt på hugget. Hoppas det håller i sig tills lördag! Phoenix startade bra men fick helt hjärnsläpp efter ett tag. Då var ordet ligg totalt okänt för honom... Stod som ett fån och tittade på mig:)


Imorn ska vi till Susanne och ha trevligt. Får se hur många som dyker upp men det verkar som att de flesta kommer iaf. Riktigt roligt! Frida kommer oxå upp imorn. Roligt att träffa henne igen, var ju ett tag sedan sist. Phoenix kommer bli jätteglad! Blir träning på torpet igen imorn efter jobbet. Figge och Annica kommer dit med, ska bli skoj att se dom träna. Dom är ju sååå duktiga.


Nää bäst att återgå till jobbet nu, ska rätta läxböckerna som jag ska lämna tillbaka snart.

Ovido - Quiz & Flashcards