Alla inlägg under april 2009

Av phoenix - 3 april 2009 18:37

Idag under förmiddan var det verkligen fullt upp på jobbet. Vi hade heldag projekt vilket i sig kan vara nog ansträngande men idag strulade det mer än vanligt. För det första var jag ensam i gruppen hela förmiddan och för att inte göra det enklare så står det en lapp på en av våra datorer när jag kommer för att hämta den. Trasig, anmält till tekniska... Det innebar att vi på 23 elever enbart hade en dator med skrivare, den andra är inte inkopplad. Efterfrågan på datorer är hög och det var lite kaosartat med flera som inte kunde logga in när det väl blev deras tur! Sprang mest runt och försökte fixa och serva till ungdomarna.


Dessutom hade jag ju mina två praoelever på idrotten som nu skulle underhållas. Det var inte heller det lättaste. Svårt med bra idéer som de kan göra när de ska ha idrottspraktik och vi jobbar med rymden. På eftermiddagen fick de som tur var följa med Åke till simhallen med 9b.


När jag sedan kom hem för dagen var det dags att promenera med Phoenix. Det regnade, skojigt värre men det kan jag leva med. Var bra klädd så det var ingen fara. Men när vi då kommer till skogen så var det typ omöjligt att gå där. Man sjönk ned i var och varannat steg man tog eftersom det hade töat så pass mycket under dagen. Kämpade på en halvtimme bara innan jag var tvungen att ge upp. Mycket irriterad vill jag lova att jag var då!


Resten av kvällen blir det gatupromenader. Mindre skoj men då kan man ju iaf ta sig framåt. Får se om jag tar med mig några dummisar till Johanssons och aktiverar honom med.


Dags att sluta gnälla och käka lite middag nu. Blir rester från igår när vi gjorde tacopaj! Imornbitti blir det fågelapportering. Hoppas verkligen på bättre väder. Sen blir det en tur till Catta på kalas, hon fyller nämligen år imorn, GRATTIS tjejen!

Av phoenix - 2 april 2009 19:28

Igår på kvällen var det dags för näst sista tillfället på lydnadskursen. Vi träffades på bilprovningen strax efter sex och började med att prata igenom dagens pass. Sen fick vi kommendera varandra utan hund för att man skulle få prova på att gå med kommendering. Nyttigt, speciellt för dom som aldrig blivit kommenderade förut. Kan skvallra om att många hade problem med höger och vänster:P


Sen la vi en platsliggning, hunden bredvid Phoenix klev upp men han låg fint kvar på sin plats hela programmet. Kändes skönt! Sen fick var och en köra igenom klass ett. Phoenix gjorde alla momenten bra men var aningen seg. Han gjorde inte några direkta missar men småslarvade lite.


Nu blir sista passet på söndag, hoppas på att det blir fint väder så att vi kan vara utomhus. Börjar kännas lite vårigt i luften. Hoppas att det håller i sig! Vill ha sommar nu! Så himla drygt att gå i skogen nu, börjar bli så mjukt att man bara sjunker ned överallt, det uppskattas inte av matte!



Ovido - Quiz & Flashcards