Alla inlägg den 5 maj 2009

Av phoenix - 5 maj 2009 12:23

Insåg att det börjar bli hög tid att träna in det som vi inte kan i klass två nu. Var ju ett tag kvar innan första starten tyckte jag men nu börjar det närma sig med stormsteg. Vill ju känna att det finns en chans att ta första pris iaf, sen om det inte går vägen är en helt annan.


Finns en hel del detaljer kvar att slipa på tycker jag. Han kan ju momenten och vet hur de ska utföras men det är ju så mycket man vill fila lite extra på innan han ska ut på tävlingsbana. Fria följet går han rätt bra på, läggandet är helt okej, inkallningen behöver slipas, rutan kan han okej men jag vill få honom att gå mer mot mitten. Nu drar han en aning åt höger vilket jag inte gillar. Är ju så lätt att man hamnar utanför med nån tass då. Apporteringen är vårt sämsta moment, där har vi en del kvar. Hoppet är rätt klart och så fjärren kan vi fortfarande nöta på första sättandet.


När jag satt och funderade så kom jag att tänka på när jag tränade Eliska ifjol. Hon hade jag ju anmält till tvåan och trodde att ett första pris var inom räckhåll men sen ställde ju sjukdom och löp till det så att det inte blev nån start. Gick in och kollade på filmen jag gjorde sista träningen och ser att hon och Phoenix är relativt jämna. 


Lägger in filmen så får ni kika:)



Av phoenix - 5 maj 2009 07:44

Igår blev vi hämtade av Yessica och Amos strax före sju. Sen åkte vi ut till Järved där vi mötte upp Ulla och hennes pojkar. Är roligt att se Phoenix, han blir sååå glad när vi kommer dit. Vet att det händer nåt skoj när vi är där:) Den här gången tog vi med hundarna och gick en promenad uppe i skogen. Är härligt att se att dom kommer så bra överens alla fyra. Inget gruff alls utan det funkar perfekt. Skrattade åt Casper, som vanligt hittade han en vattenpöl som han var tvungen att lägga sig i. Han verkligen njuter när han ligger där i vattnet:)


Vi körde sen lite dummyträning i skogen. Först långa raka markeringar. Gick helt okej för Phoenix, han börjar få ett mycket snabbare upptag på dummysarna nu. Kan fortfarande bli bättre på inlevereringarna dock. Passiviteten sköter han klockrent!


Därefter gjorde vi ett väldigt svårt linjetag med tre dummysar. Phoenix tog dom första två utan problem men den tredje var dold och då hamnade han snett. Löste det dock till slut men matte var missnöjd med sin egen insats där. Borde ha tänkt igenom övningen bättre innan så att förutsättningarna hade varit bättre. Men nu har vi förhoppningsvis lärt oss det till nästa gång.


Den här gången körde jag passiviteten med Phoenix kopplad bredvid mig. Insåg på funktionsbeskrivningen att han har svårare för det så det måste vi jobba med. Gick bra men lite småpip klämde han fram.


Slutligen la vi ut ett sök. Phoenix fick hämta tre styckan dummys och gjorde det riktigt bra. Kände mig helnöjd med honom och avbröt där. Riktigt bra pass blev det.


Idag blir det kurs, det ser jag verkligen fram emot!

Ovido - Quiz & Flashcards