Alla inlägg den 12 maj 2009

Av phoenix - 12 maj 2009 11:32

Igår var det dags för gång nummer två på viltspårskursen. Den här gången fick vi ett spår på ca 250 meter med två stycken vinklar. Innan det var vår tur fick vi vänta en bra stund så jag och Ulla tog med oss grabbarna på en promenad. Var skönt och grabbarna levde livet. Sprang som två tok och jagade varandra. Cappe hittade så klart ett dike som var väldigt vattefyllt och hoppade glatt i och badade. Badkrukan Phoenix doppade två framtassar för att komma åt att dricka lite. Såg så skojigt ut då Cappe låg i diket och gjorde lekinviter åt Phoenix som totalignorerade honom änta tills han klev upp. Då blev det världens fart igen:)


När det var vår tur så visade jag på spåret, han spårade ca 15 meter innan han stannar och pinkar (!) för att sedan spåra vidare. Första sträckan var jättebra i vinkeln kom han lite fel men löste det själv genom ringning. Andra sträckan missade han lite på när spåret vek av från stigen men det kom han på rätt kvickt, jag skulle då ta omtag på linan och givetvis tappade jag den. Då gick det plötsligt med världens fart så matte fick springa för att hinna med...


Vid andra vinkeln löste han det bra, matte hann inte märka vart vinkeln gick innan han var på spåret igen. Där lyckades sedan matte med bedriften att fastna i en rot och falla framstupa mitt i spåret. Gick bra men Phoenix vände sig och tittade förvånat på mig:) Slutet hittade han sen bra! Han fick beröm för sitt spårande men Lennart var inte lika nöjd med tempot idag. Det måste vi jobba vidare med!


Fick en bonus efteråt. Egentligen är kursen slut nu men vi skulle få komma nästa måndag när andra halvan av gruppen ska träffas. Då ska dom lägga varsitt fullt spår till Casper och Phoenix. Ska bli riktigt skoj att se hur de klarar det!


Ikväll blir det apporteringskurs. Ska bli intressant att se hur det går idag. Hoppas att det blir ett bra upplägg bara!



Ovido - Quiz & Flashcards