Alla inlägg den 13 februari 2010

Av phoenix - 13 februari 2010 19:58

Idag provade jag på att åka skidor med grabbarna. Tilläggas bör att det är något av det värsta jag vet. Men jag måste träna lite och skidåkning är en bra träningsform. Dock går det otroligt långsamt (gångtempo), därför jag kunde ta med mig Disse. Han fick vara lös bredvid och blev helt crazy, hoppade bredvid skidorna och skällde i ett. Försökte sig även på att bita i skidspetsarna så till slut fick han ta en handske och busa med den. Då gick det bättre. Tror dock att han får vara hemma nästa gång jag försöker. Phoenix höll på så där ifjol den enda gången jag åkte då men idag brydde han sig inte alls. Kanske man skulle kunna få honom att dra...


Imorse var det strålande fint väder så jag och pojkarna var ute på en härlig promenad. Gick först bort till Sörliden kopplade och sen genom skogen tillbaka. Var så skönt att vara ute. Var lite kallt men när man rörde på sig så blev man ju varm.


Under dagen tog jag med först Dice och sedan Phoenix ut på gården och kastade lite dummy. Hade Disse i långlina och då gick det riktigt bra. Fick hala in honom ett par gånger men vid några tillfällen kom han in med den frivilligt. Det är stort! Finns hopp om att vi får ordning på den biten med:) Phoenix var superladdad, vilket tempo han hade idag. Så roligt att se honom. Måste köra lite mer apportering för det gillar han mycket.


Nu har vi fått lite mer info om Disses halvsyskon med. Blev 6 hanar och 1 tik alla med vita tecken. Ska bli spännande att se hur dom kommer se ut när dom blir större. Phoenix senaste halvsyskon har nyligen flyttat till sina nya hem. Har dock inte hört att nån av dom har en hemsida. Hade vart skoj om dom hade det så man kunde följa dom bättre.


Kvällen kommer ägnas åt att heja fram skidskyttarna i OS!

Ovido - Quiz & Flashcards