Alla inlägg den 23 februari 2010

Av phoenix - 23 februari 2010 22:22

Har ju ägnat ett par kvällar åt att lära Phoenix krypa nu. Han tycker det är sååå skoj och har så bråttom att börja. Ibland när jag sätter honom vid sidan, lägger han sig ned innan man har hunnit säga ligg ens. Mattan vi tränar på är lite för kort men det är nog lika bra än så länge. Vill inte att han ska bli slarvig. Idag fick Frida filma så att jag ska få se hur han jobbar. Har ställt en spegel bredvid med men det är inte alltid man kan titta iaf. Här kommer ett smakprov:


Av phoenix - 23 februari 2010 10:10

Igår var jag med Dice och hälsade på hos Lena som skulle titta på Disse lite inför utställningen i helgen. Det var superkallt ute så vi började med lite springträning vilket vi får jobba mer med i veckan. Från början hade han ingen koll på vad han skulle göra men det blev bättre allt eftersom och vi fick en hel del tips som vi ska jobba med.


Sen gick vi in och jobbade med stå. Där skötte han sig mycket bättre redan från början för det kan han ganska bra. Oftast i alla fall:) Även här fick vi några saker som vi kan tänka på i helgen, framförallt om hur jag ska ställa honom i förhållande till domaren. Tack Lena för hjälpen!


När träningen var klar blev jag bjuden på fika och Disse fick busa med Lenas goldenvalp Freja som är två månader äldre än Dice. Trodde att han skulle vara helt slut när vi kom hem igen men inte då. Det var mer fart på honom än vanligt. Han fick tag på en tennisboll och hade fått för sig att matte skulle kasta den åt honom och kom otaliga gånger med den och la den i knäet på mig. Det är superbra eftersom att det är något som vi jobbar med. Nu fick han se att han har egen vinning i att komma med sakerna till matte för då blir det så mycket roligare:)


Fortsatt sträng kyla även idag, hade -28 imorse när jag kom på jobbet. Får se vad vi roar oss med ikväll, är ju ingen superhöjdare att vara ute och träna så troligen blir det mycket inne. Får fortsätta med krypet på Phoenix. Han tycker det är superskoj och blir så himla ivrig, måste hålla tillbaka honom för att han inte ska tappa i position. Men hellre det än att han inte vill:)


Mansrapport från Disse, jag har återgått till att kissa som en valp igen. Det där med att stå och pinka var ingenting för mig:P

Ovido - Quiz & Flashcards