Alla inlägg den 9 december 2008

Av phoenix - 9 december 2008 15:47

Idag på lunchen insåg jag att det var klar himmel och lite soligt för första gången på mycket länge. Detta måste ju utnyttjas så jag ringde Frida och bad henne sätta kamerabatteriet på laddning. När jag slutade vid två hade givetvis solen redan börjat gå ned men jag hämtade ändå kameran och Phoenix och åkte bort till Sörliden där vi traskade upp i skogen.


Ägnade promenaden i skogen till att fotografera både Phoenix och de vackra omgivningarna. Riktigt mysigt var det vill jag lova. Synd bara att solen hann försvinna. Hoppas på sol på lördag så man hinner ut medan det är ljust.


Blev dock aningen skraj där ett tag. Har ju stått massor om björnmöten i tidningar på slutet och det sägs att det finns björn ganska nära inpå bebyggelsen här i Övik. Vi gick under relativ tystnad jag och Phoenix och plöstlgt reser han raggen och börjar morra samtidigt som han stirrar in i skogen. HJÄLP en björn tänker jag! Kopplar Phoenix och skyndar bortåt medan jag pratar högt med honom. Var säkerligen ingen björn där men ibland har man inte mycket förnuft... Vi tog oss dock tillbaka till bilen helskinnade:)


Här kommer några av resultaten från fotograferingen



Ovido - Quiz & Flashcards